کد خبر:86547
پ
سرمایه‌گذاری
استاندار خراسان شمالی اظهار کرد:

آمادگی پرداخت هزار میلیارد تومان تسهیلات برای سرمایه‌گذاری

استاندار خراسان‌شمالی گفت: آمادگی لازم برای پرداخت مبلغ یک هزار میلیارد تومان برای امر سرمایه‌گذاری در این استان وجود دارد.

استاندار خراسان‌شمالی گفت: آمادگی لازم برای پرداخت مبلغ یک هزار میلیارد تومان برای امر سرمایه‌گذاری در این استان وجود دارد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، استاندار خراسان‌شمالی گفت: آمادگی لازم برای پرداخت مبلغ یک هزار میلیارد تومان برای امر سرمایه‌گذاری در این استان وجود دارد.

«محمدرضا صالحی» در جلسه‌ای که با حضورسرمایه‌گذارانی از کشورهای چین، یونان، قرقیزستان، ایتالیا و قطر در بجنورد تشکیل شد، افزود: ۳۷۰ میلیارد تومان از این رقم برای ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در بخش روستایی و عشایری اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به این‌که در خراسان‌شمالی اقوام کرمانج، ترکمن، ترک، تات و فارس زندگی می‌کنند، ادامه داد: خراسان‌شمالی مظهر زندگی مسالمت‌آمیز میان شیعه و سنی است.

صالحی اظهار کرد: مردم این استان همانند سایر استان‌های کشور به خوبی یاد گرفته‌اند که همه به یکدیگر و نقاط مشترک و توانمندی‌ها توجه کنند و به رشد منطقه فکر کنند.

 

*** تلاش برای کاهش نرخ بیکاری ۹/۷درصدی 

 

وی با بیان این‌که هم‌اکنون نرخ بیکاری در این استان ۹٫۷ درصد است، گفت: تلاش می‌شود تا این رقم تا پایان دولت تدبیر و امید به میانگین بین‌المللی برسد.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: ضریب ریسک سرمایه‌گذاری در این استان در چارچوب برنامه‌های تعریف شده صفر است و این امر به معنای آن است که سود از آن سرمایه‌گذار می شود و ضرر را ما جبران می‌کنیم.

وی توضیح داد: خراسان‌شمالی به بازارهای مصرف بسیار نزدیک است و از سوی دیگر حقوق کارگران در این منطقه نسبت به سایر مناطق کمتر است.

استاندار خراسان‌شمالی افزود: این استان به لحاظ تأمین مواد اولیه هیچ مشکلی ندارد و حتی جزو استان‌هایی است که میزان خام فروشی در آن بالاست.

وی خاطرنشان کرد: میزان برخورداری امنیت در این استان بسیار بالاست و خراسان‌شمالی از لحاظ برخورداری از این نعمت در رتبه‌های برتر قرار دارد.

 

*** امتیازات بین‌المللی استان خراسان شمالی

 

«روح‌الله براتیان» شهردار بجنورد نیز در ادامه این جلسه گفت: خراسان‌شمالی حدود ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد و دارای این مزیت است که ۱۳ کشور CIS را به یکدیگر متصل می‌کند.

وی افزود: علاوه‌بر آن این استان بین جاده ترانزیتی شمال شرق، شمال و غرب قرار دارد و انحصار حدود ۲۱ میلیون مسافر زائر حرم مطهر امام رضا(ع) باید طی ۷٫۵ ماه از این استان گذر کنند.

به گزارش خبرگزاری روستا، شهرداری بجنورد ۳۰ فرصت سرمایه گذاری احصا شده در بجنورد را در این جلسه قرائت کرد که ساخت تله کابین، هتل چهار ستاره در پارک جنگلی باباامان و پیست بین المللی سوارکاری از جمله آن‌ بود.

انتهای پیام///

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه