کد خبر:85177
پ
تیم ملی فوتبال

تیم ملی فوتبال ایران اسپانیا را برد، نتیجه را باخت!

تیم ملی فوتبال ایران با وجود باخت خفیف مقابل قهرمان جهان بازی پیروزمندانه‌ای از خود به نمایش گذاشت که موجب شد بسیاری از خبرگزاری‌ها و شخصیت‌های ورزشی از بازی ملی پوشان ایران تمجید کنند.

تیم ملی فوتبال ایران با وجود باخت خفیف مقابل قهرمان جهان بازی پیروزمندانه‌ای از خود به نمایش گذاشت که موجب شد بسیاری از خبرگزاری‌ها و شخصیت‌های ورزشی از بازی ملی پوشان ایران تمجید کنند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی‌اش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در یک بازی پایاپای و جانانه با یک گل از اسپانیا شکست خورد. تک گل دیدار به صورت اتفاقی به دیگو کاستا برخورد کرد و وارد دروازه ایران شد.

در ادامه واکنش اهالی فوتبال و بازتاب رسانه‌های جهان به این بازی را می‌خوانید:

 

*** ایران جنگنده بازی کرد

 

 

کنفدراسیون فوتبال آسیا در سایت خود با ذکر نتیجه این دیدار یادآور شد: ایران بازی خوب و جنگنده‌ای را مقابل اسپانیا که سابقه قهرمانی جهان را دارد به نمایش گذاشت اما تنها از یک باخت خفیف و کم گل رنج برد.

 

*** واکنش رسانه‌ها به شکست ایران

 

موندو دپرتیوو نوشت: اسپانیا به سختی توانست دیوار ایرانی را تخریب کند. تیم ملی اسپانیا با حداقل گل حریف خود را شکست داد و به لطف گل شانسی کاستا و با کمک VAR توانست به یک‌هشتم نهایی نزدیک شود.

ال پاییس گفت: تیم فرناندو هیرو در مقابل تیم دفاعی ایران به سختی توانست پیروز شود و با یک گل اتفاقی به سه امتیاز بازی دست یافت. لاورخا با این برد به یک هشتم نهایی نزدیک شد.

آس نوشت: اسپانیا به سختی توانست ایران را شکست دهد و به هر زحمتی که بود سرگروه شد. گل شانسی کاستا سه امتیاز بازی را به اسپانیا داد. این تیم در نیمه اول در حالی که مالکیت توپ را در اختیار داشت خیلی خطرساز ظاهر نشد و در دقایق پایانی تیم حریف، لاروخا را تحت فشار قرار داد.

روزنامه دیلی میل نوشت: تیم ملی فوتبال اسپانیا هرچند مالکیت توپ زیادی برابر ایران داشت ولی با خوش‌شانسی توانست ایران را شکست دهد. گل نسبتا شانسی دیگو کاستا و البته گل ایران که با کمک VAR مردود اعلام شد، نشان از صلابت تیم ملی فوتبال ایران داشت.

روزنامه گاردین نوشت: تیم ملی فوتبال اسپانیا با عنصر شانس موفق به شکست تیم بدشانس ایران شد. ایران در این دیدار عملکرد بسیار خوبی داشت و توانست تحسین برانگیز بازی کند.

خبرگزاری رویترز درباره این بازی نوشت: تیم اسپانیا با گل نصفه و نیمه دیگو کاستا در نیمه دوم تیم جسور ایران را در یک بازی نفس گیر با نتیجه یک بر صفر شکست داد.
رویترز همچنین افزود که گل کاستا کاملا شانسی بود و با برخورد به پای رامین رضائیان و برگشت دوباره به سمت کاستا به صورت اتفاقی وارد دروازه ایران شد.

 

*** هاشمیان: قابلیت تیم ایران تحسین برانگیز است

 

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران با تمجید از عملکرد ملی پوشان کشورمان برابر اسپانیا گفت: قابلیت شاگردان «کارلوس کی روش» تحسین برانگیز است.

وی با قدردانی از تلاش بازیکنان ایران، افرود: اندیشه ها و تفکرات کی روش در این بازی سخت بسیار عالی بود و نمایشی عالی و غیرتمندانه را از بازیکنان ایران شاهد بودیم.

*** مهاجرانی: بازی با اسپانیا بهترین نمایش تاریخ فوتبال ایران بود

 

سرمربی سال‌های دور تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید این بازی نشان داد فاصله فوتبال ایران نسبت به بزرگان دنیا کمتر شده است. درست است که مقابل اسپانیا شکست خوردیم اما هیچکس این باخت را سرزنش نخواهد کرد. تیم ایران با اینکه مقابل اسپانیا شکست خورد اما باعث افتخار و سربلندی ملت ایران شدند.

من به تیم ایران افتخار می‌کنم. به کی‌روش، تیم ملی ایران و بازیکنان تبریک می‌گویم که چنین عملکرد افتخار آفرینی داشتند. درست است که باختیم اما شانس صعود داریم.

 

*** مهدوی‌کیا: ایران از آبروی آسیا دفاع کرد

 

بازیکن سال‌های دور فوتبال ایران در این گفت‌وگو از عملکرد خوب شاگردان کی‌روش تمجید کرد و گفت: ایران در برابر اسپانیا از آبرو و اعتبار فوتبال آسیا دفاع کرد. او همچنین ابراز امیدواری کرد که تیم ایران با عملکرد بهتر برابر پرتغال بتواند به مرحله حذفی جام جهانی صعود کند.

 

وزیر ورزش: یک گام تا حماسه‌آفرینی ایران باقی است

 

«مسعود سلطانی فر» در پیامی خطاب به ملی پوشان ایران نوشت: درود بر همت و دلاوری تان؛ یک گام دیگر تا حماسه آفرینی باقی است و ملت بزرگ ایران به شما افتخار می کنند. خدا قوت، خسته نباشید.

 

 

انتهای پیام///

منبع
سروش
ارسال دیدگاه