کد خبر:69662
پ
images
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات:

اتصال به اینترنت روستاهای کردستان

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات از اتصال به اینترنت روستاهای کردستان خبر داد.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات از اتصال به اینترنت روستاهای کردستان خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، فردین سعیدی بیان کرد: این تعداد روستا با استفاده از خدمات LTE (نسل چهارم از اینترنت موبایل) به اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند که اکنون اجرای زیرساخت‌های آن با تغییر پیمانکار توسط وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات از سر گرفته شده است.

 

*** اتصال به اینترنت ۳۷٫۵ درصد از روستاهای کردستان

 

وی با بیان اینکه مناقصه این طرح‌ها به صورت متمرکز توسط وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار می‌شود، افزود: انتظار می‌رود با پایان اتصال ۸۸۱ آبادی در حال اجرا، میانگین نفوذ اینترنت پرسرعت در روستاهای این استان به ۵۲ درصد افزایش یابد.

سعیدی درباره‎ی اتصال به اینترنت اضافه کرد: علاوه بر آن، شرکت مخابرات استان کردستان نیز ۱۶۵ روستای دیگر را با استفاده از خدمات ADSL (اینترنت تلفن ثابت) به اینترنت پرسرعت متصل می‌کند که با اجرای این طرح ها تمام روستاهای بالای ۲۰ خانواده استان کردستان از این خدمات بهره مند می‌شوند.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات کردستان گفت: تاکنون ۳۷٫۵ درصد از روستاهای دارای سکنه این استان شامل ۳۵۰ روستا با استفاده خدمات ADSL و ۳۳۹ روستا با استفاده از خدمات LTE به اینترنت متصل شده اند که با اجرای طرح های در دست اقدام میزان برخورداری به بیش از ۹۰ درصد می رسد.

وی همچنین از همپوشانی ۶۵ روستا در اجرای طرح های قبلی خبر داد و تاکید کرد: این روستاها هم از خدمات نسل چهارم اینترنت همراه و هم از خدمات اینترنت تلفن ثابت به صورت همزمان بهره مند هستند.

 

*** بهره‎مندی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از اینترنت

 

سعیدی یادآور شد: با میزان بیش از ۹۰ درصد برخورداری، تمام روستاهای بالای بالای ۲۰ خانواده کردستان از خدمات اینترنت پرسرعت بهره مند خواهند شد که رقم قابل توجهی به نسبت چند سال گذشته است.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ استان کردستان دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت است که ۲۹ درصد آن در روستاها و ۷۱ درصد آن در شهرها ساکن هستند.

افزایش ۹۹٫۳۶ درصدی کاربران اینترنت، رشد ۲ برابری ضریب نفوذ کاربران اینترنت، افزایش ظرفیت پهنای باند استان از ۶٫۳ گیگابیت بر ثانیه به ۵۰ گیگابیت بر ثانیه و ایجاد مسیر پروتکشن استان در سه مسیر مختلف به میزان ۲۱ گیگابیت بر ثانیه از دیگر خدمات دولت برای توسعه زیرساخت های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان در چند سال گذشته است.

به خبرگزاری روستا، بیش از ۵۰۰ هزار کاربر در کردستان از خدمات اینترنت بهره مند هستند و ۱۴۲ هزار و ۵۰۶ خط دائمی در این استان فعال است که شامل بیش از ۵۰ درصد کل جمعیت استان می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری ایرنا
ارسال دیدگاه