کد خبر:68874
پ
نهاده‌های دامی
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی:

هیچ محدودیتی در تأمین و توزیع نهاده‌های دامی وجود ندارد

مرتضی رضایی، افزایش قیمت جهانی نهاده‌های دامی را عامل اختلال کوتاه در صنعت مرغداری و بازار گوشت مرغ دانست و عنوان کرد که در حال عبور از این مرحله هستیم.

مرتضی رضایی، افزایش قیمت جهانی نهاده‌های دامی را عامل اختلال کوتاه در صنعت مرغداری و بازار گوشت مرغ دانست و عنوان کرد که در حال عبور از این مرحله هستیم.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، مرتضی رضایی با اشاره به اینکه نهاده‌های مورد نیاز مرغداران شامل ذرت و کنجاله سویا به اندازه کافی در انبارها و بازار موجود است افزود: شرکت‌های دولتی و واردکنندگان کنجاله سویا و ذرت در بخش خصوصی به هیچ عنوان محدودیتی در تولید، عرضه و واردات ندارند.

 

وی از دامداران خواست از خرید نهاده‌های دامی موردنیاز در فضای التهابی و در زمانی که افرادی قصد دارند زمینه انقباض بازار را ایجاد کند خودداری کنند.

معاون امور تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی به دامداران و مرغداران اطمینان داد هیچ محدودیتی در تأمین و توزیع نهاده‌های دامی وجود ندارد.

رضایی گفت: وزارت کشاورزی مصمم است تا شرایط را برای مرغداران و مصرف کنندگان تسهیل کند تا گوشت مرغ با قیمت مناسب و عادلانه تولید و عرضه شود.

وی افزود: در ۱۵ روز گذشته با انباشت تولید گوشت مرغ در مرغداری‌ها مواجه بودیم که این مسئله سبب شد قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده از هزینه تمام شده تولید کمتر شود.

.

*** شرکت پشتیبانی امور دام خرید گوشت مرغ مازاد را آغاز کرده است

 

معاون امور تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: بدیهی است مرغداران در مواجهه با چنین شرایطی در بازار میزان جوجه ریزی را کاهش می‎دهند واین مسئله سبب کاهش قیمت جوجه شده است.

رضایی تأکید کرد: متأسفانه حاشیه سود برای مرغداران بسیار پایین است و به همین علت شرکت پشتیبانی امور دام به منظور جلوگیری از وارد شدن ضرر و زیان به تولیدکنندگان، خرید گوشت مرغ مازاد را آغاز کرده است.

وی گفت: هم اکنون برای مدیریت شرایط تولید و بازار و ایجاد اطمینان و آرامش در مرغداران کنجاله سویا و ذرت مورد نیاز مرغداران به صورت پیش فروش در اختیار آنها قرار گرفته و هم اکنون بازار آرام است.

معاون امور تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی درباره بازار تخم مرغ گفت: پس از عبور از بحران بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با تلاش تولیدکنندگان و مدیریت وزارت جهاد کشاورزی تولید کنندگان تخم مرغ فعال شدند و درحال حاضر تخم مرغ مورد نیاز در داخل تولید می‌شود.

.

به گزارش خبرگزاری روستا، رضایی با بیان اینکه نوسانات قیمت در محصولات کشاورزی امری طبیعی است، افزود: هیچ‌گونه کمبودی در تامین تخم مرغ نداریم و نیازی به واردات این محصول نیست.

/

.

انتهای پیام///

منبع
صدا و سیما
ارسال دیدگاه