کد خبر:67443
پ
اینترنت

اتصال ۵۰۰ روستای بوشهر به اینترنت

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر از برنامه ریزی انجام شده برای اتصال ۵۰۰ روستای این استان به اینترنت خبر داد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر از برنامه ریزی انجام شده برای اتصال ۵۰۰ روستای این استان به اینترنت خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، علی سملیان روز شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات ارتباطات و فناوری اطلاعات تنگستان افزود: در فاز یک این طرح که در مرحله بهره برداری است ۸۰ روستای این شهرستان، زیر پوشش طرح خدمت اجباری روستایی است که از این شمار ۶۸ روستا دارای پوشش INDOOR هستند و روستائیان می توانند با خریداری مودم از این سرویس پرسرعت استفاده کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح رومینگ بین اپراتورهای تلفن همراه بیان کرد: ۵۵ روستای استان بوشهر مشمول طرح دارای قابلیت برقراری رومینگ با شرکت ارتباطی ایرانسل هستند، که با استفاده از سیم کارت و بدون نیاز به تهیه مودم نیز توانایی استفاده از اینترنت نسل چهارم را خواهند داشت.

سملیان در باره اجرای فیبرنوری مسیر اهرم به کلمه و در برنامه بودن تعدادی سایت همراه برای پوشش جاده ای پس از راه اندازی مسیر انتقال گفت: یک آنتن بی تی اس برای ایجاد پوشش تلفن همراه در روستاهای گشی و بنیان در مرکز اهرم راه اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون ۳۴ روستا در شهرستان تنگستان از پوشش ایرانسل برخوردار هستند که از این شمار روستاهایی که دارای پوشش نسل ۲ هستند از طریق رومینگ با سرویس شرکت های وب داری اینترنت نسل چهارم خواهند شد.

 

*** پوشش کامل آنتن دهی تلفن همراه

 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: سه دستگاه عابر بانک از محل خدمات اجباری روستایی (یو اس او) در روستاهای کناری، گرگور و کاکلی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۶ دستگاه خود پرداز پست بانک در روستاهای شهرستان تنگستان نصب است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان بوشهر گفت: با توجه به درخواست و پیگیری فرمانداری تنگستان بزودی سایت جدید همراه اول در روستای گشی خائیز راه اندازی و مشکل آنتن دهی موبایل در این روستا می‌شود.

حمید رضا بحرانی با اشاره به برطرف کردن مشکل تلفن ثابت شهرک فرهنگیان اهرم افزود: با نصب ۲ دکل در مسیر اهرم فراشبند، مشکل آنتن دهی این مسیر که درخواست جدی فرمانداری است، حل می‌شود و در حال پیگیری تامین برق آن هستیم.

سرپرست فرمانداری تنگستان گفت: پوشش کامل آنتن دهی تلفن همراه و توسعه دولت الکترونیک برای دسترسی سریع مردم به خدمات دولتی امری ضروری است.

احمد دشتی افزود: برای تحقق این امر ایجاد و توسعه زیرساخت های ارتباطی از جمله پوشش کامل آنتن دهی تلفن همراه شهرستان مهم و حیاتی است.
به گزارش خبرگزاری روستا، دشتی در پایان اظهار کرد: در برخی مسیرهای ارتباطی شهرستان تنگستان مانند منطقه گردشگری خائیز و محور اهرم فراشبند ایجاد سایت های جدید مخابراتی به منظور پوشش آنتن دهی تلفن همراه لازم است.

انتهای پیام///

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه