کد خبر:67146
پ
آنفولانزای مرغی

مهار آنفلوانزای فوق حاد H۵N۶ در ایران

رییس سازمان دامپزشکی کشور: با سرعت عمل ستاد پیشگیری و مبارزه با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گیلان و کشور از گسترش این نوع ویروس جلوگیری شد. 

رییس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: با سرعت عمل ستاد پیشگیری و مبارزه با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گیلان و کشور از گسترش این نوع ویروس جلوگیری شد. 

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «علیرضا رفیعی‌پور» در مراسم تقدیر از دست اندرکاران مهار و پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان رضوی افزود: این ویروس خطرناک که علاوه بر دام قابلیت بالای سرایت به انسان را نیز داشت پارسال در یکی از مناطق استان گیلان مشاهده شد. ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که ظرف دو سال اخیر کشور را درگیر کرده از نوع H۵N۸ است که خطر همه‌گیری انسانی آن پایین است.

 

*** همه‌گیر نشدن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان رضوی

 

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: خطر گسترش ویروس تحت تیپ جدید آنفلوانزای فوق حاد H۵N۶ که انسان را درگیر می‌کند با اقدامات به موقع و پیشگیرانه در ایران مهار شد.

 

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: همه‌گیر نشدن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان رضوی که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تخم مرغ در ایران است تاثیر مثبتی در امنیت روانی تامین تخم مرغ کشور داشت.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، رییس سازمان دامپزشکی کشور در پایان خاطر نشان کرد: عملیات پیشگیری و مهار آنفلوانزای پرندگان که پارسال ۶۴ کشور جهان را درگیر کرد، در ایران به خوبی و به صورت منسجم انجام شد و خوشبختانه در سال جدید نگرانی از بابت اپیدمی آنفلوانزای پرندگان نخواهیم داشت.

 

روستانیوز روستانیوز روستانیوز
انتهای پیام///

منبع
وزارت جهاد کشاورزی
ارسال دیدگاه