کد خبر:67107
پ
اشتغال روستایی

خراسان‌ جنوبی در اشتغال روستایی رتبه پنجم را کسب کرد

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌ جنوبی اعلام کرد: خراسان‌ جنوبی در حوزه اشتغال روستایی توانسته رتبه پنجم کشور را به دست آورد.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌ جنوبی اعلام کرد: خراسان‌ جنوبی در حوزه اشتغال روستایی توانسته رتبه پنجم کشور را به دست آورد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «مهدی فاطمی» در جلسه مشترک کارگروه اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان‌ جنوبی اظهار داشت: در طرح مهارت‌آموزی در سال گذشته از تعهد استان ۱۲۳ درصد محقق شده است. وی با اشاره به طرح کارورزی تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح چهار هزار و ۸۰۰ نفر در استان در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند و همچنین ۶۲۳ واحد پذیرنده نیز در سامانه ثبت که برای ۴۱۸ واحد مجوز صادر شده و ۴۸۲ کارورز در این واحدها مشغول فعالیت شده‌اند.

 

*** طرح‌های اشتغال روستایی

 

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌ جنوبی یادآور شد: از تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان در سال گذشته ۱۱۱ درصد محقق شده است.

 

فاطمی با بیان اینکه از محل اعتبارات اشتغال‌زایی بند د قانون بودجه ۹۶ مبلغ ۱۹۹ میلیارد تومان سهم ابلاغی بانک مرکزی برای استان بوده که از این میزان ۱۲۰ میلیارد تومان به بانک‌های عامل استان ابلاغ شده که ۶۰ درصد این میزان را تشکیل می‌دهد، افزود: از این مبلغ ۶۷ میلیارد تومان به طرح‌های اشتغال استان پرداخت شده که میزان ۵۶٫۳ درصد را شامل می‌شود.

 

*** تسهیلات ابلاغی بهزیستی به استان خراسان‌ جنوبی 

 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۷۴ مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شده است، اضافه کرد: از محل اعتبارات مشاغل خانگی ۲۴ میلیارد تومان سهم ابلاغی بانک مرکزی برای استان بوده که تاکنون ۱۴ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

 

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌ جنوبی یادآور شد: از محل اعتبارات اداره کل بهزیستی استان ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان سهم ابلاغی بانک مرکزی بوده که ۹ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان به استان ابلاغ شده و ۹۰ درصد تسهیلات ابلاغی بهزیستی به طرح‌ها پرداخت شده است.

 

*** مجموع اعتبارات اشتغال روستایی

 

فاطمی ادامه داد: همچنین از محل اعتبارات کمیته امداد ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سهم ابلاغی بانک مرکزی بوده که ۳۲ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان به استان ابلاغ شده و عملکرد استان در این زمینه ۸۹ درصد بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه مجموع اعتبارات اشتغال روستایی ۵۴ میلیارد تومان بوده است، یادآور شد: تعداد ۴ هزار و ۲۱۷ طرح در این حوزه در سامانه کارا ثبت شده مورد بررسی قرار گرفته که هم مربوط به اشتغال روستایی و هم اشتغال فراگیر بوده و عمده آن مربوط به اشتغال فراگیر بوده است.

 

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌ جنوبی افزود: تعداد ۸۸۴ طرح در کمیته‌های استان بررسی و در مجموع ۳۴۱ طرح مصوب کارگروه‌های اشتغال استان شده است.

 

*** ایجاد اشتغال در استان

 

فاطمی با بیان اینکه بر اساس آخرین گزارش ارائه‌ شده در بخش تسهیلات اشتغال روستایی ۲۱ طرح در استان مصوب و انعقاد قرار دارد به مبلغ ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان شده است، خاطرنشان کرد: خراسان‌ جنوبی در حوزه اشتغال روستایی توانسته رتبه پنجم کشور را به دست آورد.

 

وی به طرح‌های اشتغال فراگیر در استان اشاره کرد و یادآور شد: در بخش اشتغال فراگیر ۲۰۰ طرح ثبت‌نام کرده‌اند که ۱۱۲ طرح مورد بررسی قرار گرفته و به پنج طرح مبلغ ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت شده و ۴۰ طرح برگشت یافته که دلیل عمده آن انصراف متقاضیان بوده است.

 

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌ جنوبی گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته ایجاد اشتغال برای هشت هزار و ۲۲۵ نفر در سال جاری توسط دستگاه‌های اجرایی تعهد شده است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌ جنوبی در پایان تصریح کرد: می‌توان گفت حداقل ۹۸ درصد این اشتغال مربوط به بخش خصوصی است. 

 

روستانیوز روستانیوز روستانیوز

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه