کد خبر:66684
پ
بیمه روستاییان
مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر مطرح کرد:

فعالیت صندوق بیمه روستاییان در سطح دوم ارائه خدمات رفاهی

سطوح ارائه خدمات رفاهی در کشور به سه سطح کلی تقسیم می‌شود که صندوق بیمه روستاییان و عشایر در سطح دوم فعالیت می‌کند.

سطوح ارائه خدمات رفاهی در کشور به سه سطح کلی تقسیم می‌شود که صندوق بیمه روستاییان و عشایر در سطح دوم فعالیت می‌کند.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «محمدرضا واعظ مهدوی» از پوشش بیمه‌ای ۶۰ هزار زن سرپرست خانوار روستایی تحت پوشش بهزیستی خبر داد و گفت: این افراد از چرخه حمایت بهزیستی خارج و وارد نظام بیمه‌ای می‌شوند.

 

مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر در مراسم امضای تفاهم‌نامه با سازمان بهزیستی، افزود: سطوح ارائه خدمات رفاهی در کشور به سه سطح کلی تقسیم می‌شود که لایه حمایتی و مساعدت‌های اجتماعی اولین سطح آن است که عمدتا برای افرادی است که توان درآمدی کافی ندارند و یا دچار معلولیت و آسیب اجتماعی هستند که حمایت از این افراد بر عهده دولت است.

 

*** فعالیت صندوق بیمه روستاییان و عشایر

 

وی گفت: سطح بیمه‌های پایه دومین لایه حمایتی است که مخصوص نیروی کار است و شامل بازنشستگی، از کار افتادگی خدمات درمانی و… می‌شود که بخشی از حق بیمه از این سطح از سوی دولت و همچنین توسط کارگر پرداخت می‌شود.

 

واعظ مهدوی با اشاره به اینکه سطح سوم مربوط به بیمه‌های تکمیلی است که عمدتا دولت در آن مشارکت نمی‌کند و شخص برای استفاده از خدمات بهترخود شخصا سرمایه‌گذاری می‌کند، گفت: بهزیستی عهده دار لایه اول حمایتی است و صندوق بیمه روستاییان و عشایر در سطح دوم فعالیت می‌کند اما چون مشمولان صندوق روستاییان و عشایر هستند که درآمد پایینی دارند نزدیک به سطح بهزیستی است و ما می‌توانیم با هم همکاری داشته باشیم.

 

*** تفاهم‌نامه با سازمان بهزیستی زنان سرپرست خانوار روستایی

 

وی تاکید کرد: بر اساس گزارش‌های سازمان آمار در سال ۹۵ سطح درآمدی روستاییان تا ۳۲۴ درصد متفاوت با یکدیگر است به طوری که کمترین درآمد را روستاییان سیستان و بلوچستان دارند که در برخی از استان ها درآمد روستاییان سه برابر سیستان است. واعظ مهدوی به استراتژی نظام رفاه اشاره کرد و گفت: توانمندسازی و خوداتکایی از مهم‌ترین سیاست‌های نظام رفاهی است و تفاهم‌نامه امروز نیز در این راستا انجام می‌شود.

 

وی گفت: بر اساس تفاهم‌نامه با سازمان بهزیستی زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایر که تحت پوشش بهزیستی هستند و توانسته‌اند به سطح درآمدی برسند و توانمند شوند تحت پوشش بیمه صندوق روستاییان و عشایر قرار می‌گیرند و از این پس دیگر نیازی به پوشش بهزیستی ندارند و از چرخه حمایتی آن خارج می‌شوند.

 

واعظ مهدوی تاکید کرد: دو سوم حق بیمه توسط دولت و یک سوم از سوی خود بیمه شده پرداخت می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه امروز ۵۱ هزار و ۵۰۰ نفر زن سرپرست خانوار روستایی که در گذشته تحت پوشش قرار داشتند بیمه‌شان ادامه پیدا می‌کند و به جز این افراد بیش از هشت هزار زن سرپرست خانوار جدید نیز تحت پوشش قرار می‌گیرند و در مجموع ۶۰هزار بیمه شده توانمند از چرخه حمایت بهزیستی خارج و وارد نظام بیمه‌ای خواهند‌ شد.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه