کد خبر:66615
پ
طرح هادی
مدیرکل بنیاد مسکن قم:

اجرای طرح هادی در ۳۶ روستای قم

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم: امسال با تخصیص اعتبارات لازم اجرای طرح هادی در روستاهای باقی مانده از توابع بخش‌های پنج‌گانه قم انجام شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم اعلام کرد: امسال با تخصیص اعتبارات لازم اجرای طرح هادی در روستاهای باقی مانده از توابع بخش‌های پنج‌گانه قم انجام شود.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «غلامرضا صالحی» در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، اظهار داشت: اجرای طرح هادی قرار بود در ۵۱ روستا با اعتبار ۸۷ هزار و ۳۶۰ میلیون ریال انجام شود که به دلیل کمبود اعتبارات در ۱۵ روستا اجرا نشد.

 

*** اجرای طرح هادی و طرح بهسازی روستاهای قم

 

صالحی اضافه کرد: طرح هادی شامل عملیات جدول گذاری، زیرسازی، آسفالت، دیوار ساحلی، پل، جداره‌سازی و سنگ‌فرش می‌باشد که با توجه به نیاز روستاها، طرح‌های مختلفی در آن مناطق اجرا می‌شود. وی ادامه داد: این طرح از سال ۶۷ تاکنون در چند مرحله در ۱۳۳ روستای قم با اعتبار ۴۰۵ میلیارد ریال در بخش‌های مختلف اجرایی شده است.

 

وی، تهیه و اجرای طرح هادی و طرح بهسازی و احیای بافت‌های با ارزش روستایی، جذب گردشگران و ماندگاری مردم در روستاها را از اهداف اجرای طرح عنوان کرد. وی با بیان این که برای هر روستایی با توجه به نیازهای آن یک طرح هادی در نظر گرفته می‌شود، افزود: افق طرح هادی ۱۰ ساله می‌باشد که پس از پایان آن بازنگری انجام می‌شود و ممکن است در مناطقی که این قابلیت‌ها بیشتر وجود دارد موعد بازنگری طرح، زودتر انجام شود.

 

طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم برای بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تامین عادلانه امکانات انجام می‌گیرد؛ تجدید حیات و هدایت روستاها از ابعاد کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از دیگر اهداف مورد نظر در طرح هادی است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، استان قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی قم بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ تن است که در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار زندگی می‌کنند.

 

روستانیوز روستانیوز روستانیوز
انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه