کد خبر:66600
پ
گوشت قرمز
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام:

قیمت گوشت قرمز وارداتی افزایش نخواهد داشت

قیمت کالاهای اساسی به‌ویژه گوشت قرمز وارداتی با وجود تک نرخی شدن ارز افزایش نخواهد داشت و توزیع گوشت قرمز با قیمت مصوب تنظیم بازار همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور اعلام کرد: قیمت کالاهای اساسی به‌ویژه گوشت قرمز وارداتی با وجود تک نرخی شدن ارز افزایش نخواهد داشت.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «حمید ورناصری» با اشاره به اینکه تاکنون گوشت قرمز با ارز مبادله‌ای ۳۸۰۰ تومان وارد می‌شد افزود: با وجود افزایش نرخ ارز و تعیین قیمت ۴۲۰۰ تومان گوشت وارداتی مخلوط گوشت و گوساله با همان قیمت هر کیلو ۳۳ هزار تومان عرضه می‌شود و تغییر قیمت نخواهد داشت. وی گفت: توزیع گوشت قرمز با قیمت مصوب تنظیم بازار همچنان ادامه دارد و در ایام ماه مبارک رمضان نیز با قیمت گذشته انجام می‌شود.

 

*** ذخایر گوشت قرمز و مرغ به اندازه کافی است

 

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود: ذخایر گوشت قرمز و مرغ به اندازه کافی است و با توجه به میزان تولید مناسب گوشت مرغ نیازی به عرضه ذخایر نیست. ورناصری درباره شرایط تخم‌مرغ در بازار گفت: تولید تخم‌مرغ در مرغداری‌های کشور به اندازه کافی است و در حال حاضر واردات تخم‌مرغ متوقف شده است و هیچ گونه نگرانی در خصوص افزایش قیمت‌ها نداریم.

 

وی تاکید کرد: هم‌اکنون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان کنترل شده و تولید تخم‌مرغ به شرایط مناسب بازگشته است اما چنانچه احساس شود کمبودی وجود دارد تقاضا از طریق واردات تامین خواهد شد.

 

*** واردات تخم‌مرغ

 

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: تخم‌مرغ با ارز حدود ۵ هزار تومان وارد می‌شد که با تک نرخی شدن ارز قیمت تخم‌مرغ وارداتی کاهش خواهد یافت.

 

ورناصری در خصوص قیمت نهاده‌های تولید در بخش دام و طیور افزود: هیچ‌گونه افزایش قیمتی در نهاده‌های وارداتی کنجاله‌، سویا و ذرت نداریم و این شرایط در هر دو بخش دولتی و خصوصی یکسان است و بخش خصوصی مکلف است با قیمت گذشته نهاده‌ها را در اختیار مرغداران و دامداران قرار دهد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در پایان خاطرنشان کرد: پرداخت تفاوت ارز مبادله‌‌ای ۳۸۰۰ تومان با ارز ثابت ۴۲۰۰ تومان به بخش خصوصی در صورت ارائه اسناد ثبت سفارش به بانک عامل و بانک مرکزی انجام می‌شود.

 

روستانیوز روستانیوز روستانیوز

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه