کد خبر:66473
پ
سطح زیر کشت
رئیس سازمان جهاد کشاورزی بوشهر:

ابلاغ الگو و سطح زیر کشت اراضی زراعی استان بوشهر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از ابلاغ برنامه الگوی کشت و سطح زیر کشت سال زراعی ۹۸-۹۷، با کار مشترک جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای در این استان خبر داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از ابلاغ برنامه الگوی کشت و سطح زیر کشت سال زراعی ۹۸-۹۷، با کار مشترک جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای در این استان خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «محمدتقی منوچهری» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به ابلاغ الگوی کشت اراضی زراعی استان بوشهر، رعایت الگوی تعیین شده برای هر شهرستان ضروری است. وی اضافه کرد: برنامه کشت سال زراعی ۹۸-۹۷ در راستای ساماندهی سطح زیر کشت محصولات زراعی در چارچوب یک نظام کشاورزی با مزیت اقتصادی پایدار مبتنی بر سیاست‌های کلان کشور و حفظ منابع پایه‌ای و محیط زیست ابلاغ شده است.

 

*** اجرای برنامه الگوی کشت

 

منوچهری بیان داشت: اجرای برنامه الگوی کشت، کار مشترک بین شرکت سهامی آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی است و همه ادارات ذیربط شهرستانی موظف به همکاری بدون قید و شرط در این زمینه می‌باشند. وی اظهار داشت: خرید و فروش و هرگونه انتقال آب خارج از پروانه بهره‌برداری آب ممنوع می‌باشد و در صورت مشاهده برخورد قانونی برای پلمب چاه به عمل خواهد آمد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: تفاهم نامه با کشاورزانی منعقد می‌شود که دارای پروانه بهره‌برداری از آب چاه باشند و مبنای تاریخ تمدید پروانه بهره‌برداری آب چاه اول فرودین سال ۱۳۹۱ و قبل از آن است که با استعلام و تایید اداره امور آب شهرستان ظرف مدت ۷ روز صورت می‌گیرد.

 

*** سطح زیر کشت هر کشاورز برای انعقاد تفاهم نامه

 

وی بیان کرد: سطح زیر کشت هر کشاورز برای انعقاد تفاهم نامه با ارائه پروانه بهره‌برداری و هیدرومدل ۰.۶ لیتر در ثانیه مشخص و اجاره کنندگان اراضی زراعی به ویژه کشاورزان غیر بومی، ملزم به انعقاد تفاهم نامه کشت می‌باشند و کشاورزانی که اقدام به انعقاد تفاهم‌ نامه سه جانبه نکنند از ارائه هر گونه خدمات نظیر تسهیلات بانکی، بیمه محصول، سهمیه کود، خرید توافقی محصول در صورت افت قیمت و … محروم خواهند شد.

 

منوچهری گفت: رعایت الگوی تعیین شده برای هر شهرستان از ضروریات این ابلاغیه بوده و هرگونه تغییر در آن باید با هماهنگی معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان اصلاح و مجددا ابلاغ شود.

 

وی خاطرنشان کرد: مدیریت جهاد کشاورزی هر شهرستان سهم کشت محصولات مختلف را برای هر مرکز جهاد کشاورزی مشخص و ابلاغ می‌کند و رونوشت توزیع سطح را به معاونت بهبود تولیدات گیاهی ارسال می‌کند. وی افزود: مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها موظفند نسبت به برگزاری جلسات توجیهی با ائمه جمعه، فرمانداران، بخشداران، دهیاران، کشاورزان پیشرو و مددکاران ترویجی اقدام کنند.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در پایان خاطر نشان کرد: مبحث اصلاح الگوی کشت در همه جلسات، بازدیدها، کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی و ترویجی در سطوح مرکز استان، مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و مراکز جهاد کشاورزی به نحو شایسته مطرح و گزارش سطح قرارداد با کشاورزان به تفکیک محصول به صورت ماهیانه به معاونت بهبود تولیدات گیاهی ارسال شود.

 

روستانیوز روستانیوز روستانیوز

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه