کد خبر:66455
پ
آنفلوانزای فوق حاد پرندگان
مدیرکل دامپزشکی یزد:

تدوین برنامه کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در یزد

مدیرکل دامپزشکی استان یزد از تدوین برنامه کنترل و پیشگیری از بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان یزد خبر داد.

مدیر کل دامپزشکی استان یزد از تدوین برنامه کنترل و پیشگیری از بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان یزد خبر داد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «علی اکبر حداد زاده» در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و همسو با سیاست‌های پیشگیرانه‌ی سازمان دامپزشکی کشور برنامه پیشگیری از بروز آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تدوین و در کارگروه سلامت و ستاد آنفلوانزای استان مصوب شد.

 

*** پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

 

وی افزود: با توجه به اینکه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یک بیماری ویروسی واگیر‌دار و با سرعت انتشار بالا است، نیازمند اقدامات جدی برای کنترل در سطح استان و منطقه است. مدیر کل دامپزشکی استان یزد در رابطه با پیشگیری از این بیماری بیان کرد: اجرایی شدن این طرح، نیاز به حضور ارگان‌های مرتبط در این عرصه دارد تا بتوانیم به بهترین نحو ممکن از بروز و شیوع این بیماری مهلک جلوگیری کنیم.

 

وی تصریح کرد: برخورد قانونی با واحدهای غیر مجاز پرورش طیور و آموزش صاحبان و پرسنل واحدهای صنعتی که به صورت مجاز و تحت نظارت مستقیم دامپزشکی مشغول به فعالیت هستند از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه کنترل و مقابله با بیماری آنفلوانزا است.

 

حداد زاده تاکید کرد: اقدام عملیاتی در این زمینه نیازمند هماهنگی بین دستگاهی در سطح استان و منطقه است تا با همفکری و تعامل بین استانی و هماهنگی با سازمان دامپزشکی بتوان نتایج خوبی به دست آورد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیر کل دامپزشکی استان یزد با اشاره به سویه در حال گردش H۵N۸ در پایان خاطر نشان کرد: این سویه تاکنون به انسان منتقل نشده، اما با اجرای برنامه‌های پیشگیری و کنترل از گردش ویروس در جمعیت طیور و بروز خسارات به صنعت و احتمال ایجاد مخاطره برای سلامت جامعه جلوگیری خواهد شد.

 

انتهای پیام///

منبع
مهر
ارسال دیدگاه