کد خبر:66172
پ
enews_EToolsFile_malakh-236eea5f-1816-49bf-99c0-dbc8842cfee5

آغاز برنامه دیده‌بانی مشترک ملخ صحرایی ایران و پاکستان

بیست و یکمین برنامه دیده‌بانی مشترک ملخ صحرایی ایران و پاکستان از تاریخ ۱۷/۰۱/۹۷ لغایت ۰۵/۰۲/۹۷ (۶-۲۵ آوریل ۲۰۱۸) آغاز شد.

بیست و یکمین برنامه دیده‌بانی مشترک ملخ صحرایی ایران و پاکستان از تاریخ ۱۷/۰۱/۹۷ لغایت ۰۵/۰۲/۹۷ (۶-۲۵ آوریل ۲۰۱۸) آغاز شد.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «غلامحسین تیموری» اعلام کرد: این دیده‌بانی برای بیست و یکمین سال متوالی در کشور ایران (استان‌های سیستان و بلوچستان هرمزگان و جنوب کرمان) و جمهوری اسلامی پاکستان (ایالت بلوچستان) شروع گردید.

*** برنامه دیده‌بانی مشترک ملخ صحرایی ایران و پاکستان

 

مدیر حفظ نباتات استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: براساس توافقات بین‌المللی با سازمان خوار و بار جهانی (FAO) کشورهای عضو موظفند عملیات دیده‌بانی ملخ صحرایی که آفت خطرناک مراتع، مزارع و باغات می‌باشد را به صورت مستمر انجام داده و از طریق دستگاه ELUCOST با جزئیات به اطلاع آن سازمان در مقر فائو (ایتالیا) برسانند. پس از تجزیه و تحلیل کارشناسان فائو آن سازمان پیش‌بینی می‌نمایند که خطر طغیان و حمله این آفت از کدام منطقه و کشور میسر می‌باشد و در این راستا کمک‌های علمی و لجستیکی به کشورهای عضو می‌نماید.

تیموری خاطر نشان کرد: عملیات دیده‌بانی ملخ صحرایی یا ملخ دریایی که آفتی خطرناک و با قدرت پروازی طولانی می‌باشد و قادر است از کشوری به کشوری و از قاره‌ای به قاره دیگر مهاجرت نماید در ایران برای بیست و یکمین سال متوالی با پشتیبانی و هدایت مستقیم سازمان حفظ نباتات کشور و سازمان خوار و بار جهانی (فائو) انجام می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیر حفظ نباتات استان سیستان و بلوچستان در پایان خاطر نشان کرد: دیده‌بانی مشترک به‌طوری دقیق و منظم انجام گرفته که این امر باعث گردیده که این دیده‌بانی به عنوان پایلوت سازمان خوار و بار جهانی انتخاب و هر ساله آن سازمان تیم‌های کارشناسی از سایر کشورهای عضو مانند افغانستان – هندوستان – عمان و سایر کشورها را چند روزی همراه تیم نموده تا آموزش‌های عملی لازم را در این خصوص کسب نمایند.

 

انتهای پیام///

منبع
وزارت جهاد کشاورزی
ارسال دیدگاه