کد خبر:64596
پ
۱۶۶۷۸۷۹
مدیر کل دامپزشکی مرکزی:

مقابله با عرضه جوجه رنگی در سطح شهرهای استان مرکزی

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی: برای مقابله با عرضه جوجه رنگی در سطح شهرهای استان مرکزی گشت مشترک در استان تشکیل شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی اعلام کرد: برای مقابله با عرضه جوجه رنگی در سطح شهرهای استان مرکزی گشت مشترک در استان تشکیل شده است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «دکتر محسن شانقی» روز در گفت‌و‌گو اظهار داشت: با توجه به مشاهده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در برخی واحدهای صنعتی و سنتی استان مرکزی، تهیه جوجه رنگی توسط دستفروشان از واحدهایی که مورد تایید اداره کل دامپزشکی استان مرکزی قرار ندارد خطرآفرین است و خانواده‌ها باید هشدارها را جدی بگیرند.

 

جوجه‌های رنگی به آن دسته جوجه‌هایی اطلاق می‌شود که توسط انسان به صورت مصنوعی رنگ‌آمیزی شده و در خیابان توسط دست‌فروش‌ها در ایران فروخته می‌شود. نگه‌داری این جوجه‌ها در خانه‌ها به علت عدم آشنایی خریدار با روش‌ها و اصول نگه‌داری جوجه‌ها و آسیب‌های احتمالی وارده بر جوجه‌ها از طریق نگه‌داری ناصحیح مخصوصاً توسط کودکان توصیه نمی‌شود. به طوری که بسیاری از جوجه‌ها به فاصله چند روز می‌میرند.

 

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: عرضه جوجه رنگی توسط فروشندگان دوره‌گر در آستانه نوروز در مراکز شهرهای این استان مورد تایید این اداره کل نیست.

 

*** برخورد با متخلفان عرضه جوجه رنگی

 

وی ادامه داد: برای مقابله با عرضه جوجه رنگی در سطح شهرهای استان مرکزی گشت مشترک متشکل از اداره کل تعزیرات، نیروی انتظامی، محیط زیست، دامپزشکی، شهرداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اصناف در استان تشکیل شده و در صورت مشاهده عرضه جوجه رنگی با متخلفان برخورد می‌شود.  مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی از مردم خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک و غیر بهداشتی مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۲ به این اداره کل اطلاع‌رسانی کنند.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۶۲۲ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است. 

 

مقابله با عرضه جوجه رنگی در سطح شهرهای استان مرکزی

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه