کد خبر:61177
پ
_۱۰۶۸
نماینده مردم تفت و میبد:

تدوین و اجرای طرح‌های هادی ویژه توسعه روستاهای یزد

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه منابع روستایی را از جمله ضرورت‌های اجرایی در این حوزه عنوان کرد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه منابع روستایی را از جمله ضرورت‌های اجرایی در این حوزه عنوان کرد و افزود: تدوین و اجرای طرح‌های هادی ویژه توسعه روستاهای یزد از جمله اقدامات دولت طی چند سال گذشته است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تقویت و آماده کردن زیرساخت‌های ایجاد اشتغال پایدار از جمله برنامه‌های دولت برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های مختلف است،‌ گفت:‌ راه‌اندازی کانون حمایت از اشتغال پایدار در مناطق مرزی و محروم کشور در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

کمال دهقانی فیروز آبادی در جلسه مشورتی توسعه استان یزد که با حضور سرمایه‌گذاران یزدی خارج از استان در محل جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، با بیان این‌که برای تمام مناطق شهر و استان یزد طرح‌های جامع توسعه‌ای تدوین شده است، اظهار کرد: حمایت از توسعه بیش از پیش روستاها و شهرستان‌های دارای ظرفیت، از جمله اولویت دولت در راستای ایجاد اشتغال پایدار و رونق اجتماعی است.

 

*** اجرای طرح‌های هادی از جمله ضرورت‌های توسعه اشتغال پایدار در استان یزد

 

وی توسعه روستایی را از جمله ضرورت‌های توسعه اشتغال پایدار در استان یزد دانست و بیان کرد:‌ در روستاها و شهرستان‌های استان به دلیل برخورداری از شرایط زیست محیطی مطلوب‌تر ظرفیت‌های مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار وجود دارد.

دهقانی فیروزآبادی در ادامه با بیان این‌که دولت در طول سی و نه سال انقلاب اسلامی زیرساخت‌های توسعه‌ای را ایجاد کرده است،‌ گفت:‌ تقویت و آماده کردن زیرساخت‌های ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اجتماعی از جمله برنامه‌های دولت برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های مختلف است. این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که متأسفانه ۸۰ درصد اقتصاد ایران دولتی است، دولتی بودن اقتصاد ایران تهدیدی جدی برای رونق و توسعه اقتصادی کشور است.

 

*** دهستان سخوید یکی از مناطق دارای ظرفیت در شهرستان تفت

 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه ششم توسعه، در خصوص اجرای طرح‌های هادی خاطرنشان کرد:‌ در ماده ۳۸ مالیات بر ارزش افزوده برنامه ششم توسعه مقرر شده که از این پس مالیات‌های اخذه از استان‌ها به صورت متمرکز و با مدیریت همان استان به شهرستان‌ها و روستاها اختصاص یابد. وی، دهستان سخوید را یکی از مناطق دارای ظرفیت در شهرستان تفت و استان یزد دانست و بیان کرد:‌ در طرح جامع شهرستان تفت هدف توسعه اقتصادی این شهرستان توسعه گردشگری تعریف شده است.

دهقانی فیروزآبادی با بیان این‌که ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تحقق اهداف توسعه‌ای روستاها و شهرستان‌های استان ضروری است،‌ اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه راه‌اندازی کانون ایجاد اشتغال پایدار با عنوان «کانون حمایت از اشتغال پایدار در مناطق مرزی و محروم» با هدف کاهش قاچاق کالا و ارز تصویب شده است.

 

*** تصویب اختصاص ۱٫۵ میلیارد دلار

 

نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، تصویب اختصاص ۱٫۵ میلیارد دلار به چهار بانک توسعه روستایی، کشاورزی، کارآفرینی و پست بانک به منظور پرداخت تسهیلات ویژه کارآفرینان روستایی را از دیگر مصوبات مجلس شورای اسلامی دانست و بیان کرد:‌ این تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه و با بهره ۶ درصد در اختیار متقاضیان کارآفرینی در روستاها قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به رویه نادرست سیستم بانکداری کشور،‌ گفت:‌ اخذ بهره‌های بالا برای تسهیلات حمایتی و غیره یکی از معضلات جدی نظام بانکی ایران است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، نماینده تفت و میبد در پایان خاطر نشان کرد: سیستم بانکی باید طوری اقدام کند که به واسطه آن فعالیت‌های شغلی مختلف ایجاد و افراد جامعه فارغ از بحث سرمایه‌گذاری در بانک‌ها، با کار و تلاش سرمایه خود را افزایش دهند.

 

انتهای پیام///

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه