کد خبر:62500
پ
۳۱۸۵۱_۲۷۳
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

پسماند و فرسایش کیفی دو مشکل مهم زیست محیطی هستند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: امروز پسماند و فرسایش خاک بویژه فرسایش کیفی آن دو مشکل مهم زیست محیطی در بخش خاک به شمار می‌رود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: امروز پسماند و فرسایش خاک بویژه فرسایش کیفی آن دو مشکل مهم زیست محیطی در بخش خاک به شمار می‌رود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، “عیسی کلانتری” رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگاران، در حاشیه مراسم روز جهانی خاک که با حضور وزیر جهاد کشاورزی و معاونان وی و جمعی از مسئولان دستگاهها و حافظان خاک و سفرا و نمایندگان سازمانهای وابسته به سازمان ملل متحد در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد افزود: ایران بدترین وضعیت فرسایش خاک در جهان را دارد و تحقیقات نشان می دهد این میزان فرسایش خاک بین ۱۲ تا ۱۶ تن خاک در هکتار در هر سال است که خبر خوبی نیست و باید فکری برای رفع این فرسایش کرد که در دنیا بدترین آمار است.

 

*** پسماند و فرسایش کیفی دو مشکل مهم زیست محیطی

 

وی افزود: عمده دلیل فرسایش خاک در اثر چرای مفرط دامها در مراتع است و برای جلوگیری از این فرسایش باید از برخی منافع کوتاه مدت بگذریم.
وی افزود: ایران علاوه بر فرسایش کمی خاک، دارای فرسایش کیفی است یعنی بخش مهمی از خاک با نمک شور می شود یا خاک با پسماندها و سموم و کودهای شیمیایی آلوده می شود که این امر باید در وهله اول ازجانب وزارت جهاد کشاورزی و در وهله بعد درسطح جامعه ساماندهی شود.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین در خصوص معضل پسماندها نیز گفت: در این خصوص رئیس جمهور دستور اجرایی صادر کرده که از سال بعد اجرایی می شود و در بودجه امسال نیز گنجانده شده که از محل صندوق توسعه ملی سه میلیارد دلار در مدت سه سال برای دفع علمی و بازیافت پسماند کلان شهرها و شهرهای شمالی برداشت شود و امیدواریم معضل بزرگ پسماند کلانشهرها تا سه سال آینده با این اختصاص بودجه به صورت کاملا علمی برطرف شود.

 

 

انتهای پیام///

منبع
صداو سیما
ارسال دیدگاه