کد خبر:62568
پ
۱۳۹۵۱۲۰۱۱۶۳۹۳۷۵۷۰۳۲۴۹۵۳-۳۰۰x200

افتتاح هشتمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی

هشتمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی وهنرهای سنتی با حضور محمدرحیم رهنما، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی در مشهد افتتاح شد.

 به‌نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی، هشتمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی وهنرهای سنتی عصر سه‌شنبه ۲۸ آذر با حضور محمدرحیم رهنما، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی در مشهد افتتاح شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا،این نمایشگاه سراسری که در سالن عطار دایر است دارای ۱۸۸ غرفه از هنرهای سنتی و صنایع‌دستی استان‌های سراسر کشور شامل، گلیم، ارغوان‌بافی، فیروزه، حکاکی، صنایع چوب، چرم، تذهیب، سفال، لباس‌های سنتی و … است.

 

 

*** نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی

 

 

نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سراسر ایران با محوریت مشهد ۲۰۱۷ و مشهد شهر جهانی صنایع‌دستی گوهرسنگ‌ها به مدت پنج روز از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در نمایشگاه بین‌المللی مشهد میزبان علاقه‌مندان به هنرهای سنتی و صنایع‌دستی است.  محمدرحیم رهنما مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی در حاشیه گشایش این نمایشگاه از اختصاص ۹۰ غرفه به هنرمندان و صنعتگران استان‌های کشور در نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایران خبرداد.

آثار مادی و معنوی به‌جا مانده از ملت‌ها نمایانگر فرهنگ و تمدن اقوام گذشته هر سرزمین است که گاهاً تا به امروز نیز باقی مانده است. از میان تمام آن‌چه به عنوان میراث فرهنگی یک ملت تلقی می‌گردد، «صنایع دستی» جایگاهی ویژه و نقشی اساسی در معرفی فرهنگ و تمدن گذشته هر ملت دارد. در این آثار است که خلق و خو و خصوصیات ذوقی و اعتقادات هر دوره بی‌پرده عنوان گشته و امکان دستیابی به پنهان‌ترین زوایای روحی ملل فراهم می‌گردد.

او افزود: «رویکرد اصلی این نمایشگاه آموزش، تولید و فروش محصولات صنایع‌دستی است و ۹۰ غرفه برای ارائه آثار صنعتگران استان‌های کشور در نظر گرفته شده تا تمام رشته‌های مزیت‌دار هر استان نظیر چاقوسازی زنجان، گپوبافی خوزستان و … حضور داشته باشند.» 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا،رهنما در پایان خاطر نشان کرد: «۱۰ غرفه برای حضور شهرستان‌های استان خراسان رضوی در نظر گرفته شده است از جمله این غرفه‌ها می‌توان به غرفه سفال‌مند گناباد، گیوه‌بافی نیشابور، ابریشم‌بافی و… اشاره کرد.»

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
مهر
ارسال دیدگاه