کد خبر:62514
پ
۲۵۸۹۶

سلامت زندگی بشر با سلامت محیط زیست

اساس سلامت زندگی بشر با سلامت محیط زیست و داشتن منابع طبیعی و درختان سرسبز گره خورده و انسان سالم جز در محیط زیست سالم قابل تصور نیست.

اساس سلامت زندگی بشر با سلامت محیط زیست و داشتن منابع طبیعی و درختان سرسبز گره خورده و انسان سالم جز در محیط زیست سالم قابل تصور نیست.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، “احمد علی انجم”، روز سه‌شنبه به همراه اعضای شورای تامین، در مورد سلامت محیط زیست و در بازدید از ارتفاعات جبالبارز شهرستان جیرفت زیستگاه خرس آسیایی افزود: به مردم اطمینان می‌دهیم چنان‌چه هرجا تخریب و یا تهدیدی برای محیط زیست و منابع طبیعی وجود داشته باشد، دستگاه قضایی با قدرت و در اسرع وقت ورود خواهد کرد و جلوی آن را خواهد گرفت.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال شهرستان جیرفت ادامه داد: بعد از صحبت با اهالی روستا مشخص شد هیچ‌گونه تخریب محیط زیست و منابع طبیعی و کندن درختان در حال حاضر به جهت جاده‌سازی در منطقه جبالبارز وجود ندارد.

وی با اشاره به این‌که جاده فوق در سال ۱۳۸۲ در این منطقه احداث شده است افزود: این جاده در حال حاضر محل عبور و مرور ساکنین چندین روستا تا گویگان ساردوئیه است و ظاهرا امسال اداره راه و شهرسازی اقدام به بهسازی آن نموده که چندین کیلومتر آن زیر‌سازی شده است.

 

***  تخریب منابع طبیعی و آسیب به محیط زیست

 

انجم روز تصریح کرد: به نظر می‌رسد که تخریب منابع طبیعی و آسیب به محیط زیست اگر هم اتفاق افتاده در سال ۱۳۸۲ صورت گرفته ولی در حال حاضر هیچ‌گونه تخریب محیط زیستی در منطقه صورت نگرفته و فقط همان جاده قدیم است و دلیلی برای تعطیل کردن آن نیست.

رئیس دادگستری جیرفت افزود: به نظر تمام اعضای شورای تامین شهرستان و متولیان محیط زیست و منابع طبیعی تخریبی در منطقه صورت نگرفته و ادامه بهسازی به جهت نیاز مبرم روستائیان به استفاده از این راه لازم و ضروری است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، “حسین سلامی”، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت در پایان گفت: منابع طبیعی و محیط زیست از الطاف خداوند متعال برای بشریت می‌باشند و انسان‌ها باید در حفاظت و حراست از این منابع سرشار کوشا باشند، زیرا علاوه بر استفاده خود ما از آن‌ها ، برای آیندگان نیز باید حفظ شود. در این بازدید، روسای ادارات محیط زیست، منابع طبیعی ، راه و شهرسازی حضور داشتند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه