اخبار برگزیده

کد خبر:108441
پ
خرید گندم
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد:

آغاز برداشت گندم از مزارع شهرستان مشهد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد از برداشت گندم در سطح ۱۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد از برداشت گندم در سطح ۱۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خبر داد.

 

*** آغاز برداشت گندم از مزارع شهرستان مشهد

 

به گزارش روستا، محمد میری دیسفانی با اعلام این خبر اظهار کرد:

عملیات برداشت گندم در شهرستان مشهد شروع شده و کلیه عوامل برداشت مشغول برداشت و تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان هستند. برداشت محصول گندم آبی از ۱۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی مشهد با میانگین برداشت ۴ تن در هر هکتار آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۶۴ هزار تن گندم از سطح مزارع برداشت شود.

 

وی افزود:

خرید تضمینی و ذخیره سازی گندم در شهرستان مشهد توسط سیلوی شماره ۳ جاده فریمان، سیلوی شماره ۱ طلاب، کارخانه آسه آرد در بخش احمد آباد، کارخانه آرد امام رضا (ع) در بخش مرکزی انجام شده و کشاورزان می‌توانند محصول تولیدی خود را به مراکز خرید منتخب تحویل دهند.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با تأکید بر اهمیت وجود امنیت غذایی و تامین سفره خانوار تصریح کرد:

در شرایط کنونی و با توجه به شدت کاهش نزولات جوی و همچنین سرمازدگی شدید زمستان گذشته، اعمال شیوه‌های مدیریتی در سطح مزارع به منظور افزایش بهره وری و راندمان تولید در واحد سطح به منظور خودکفایی در تولید گندم در سال جاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

میری دیسفانی بیان کرد:

در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد سطح زیر کشت این محصول استراتژیک در شهرستان مشهد افزایش یافته است. همچنین به منظور حمایت از تولیدکنندگان و ارتقاء بهره‌وری  تولید گندم بیش از ۱۸ هزار تن انواع کودهای شیمیایی و بالغ بر ۲۰۰۰  تن انواع بذور اصلاح شده بین کشاورزان در  شهرستان مشهد توزیع شده است.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه