کد خبر:106796
پ
۱۶۹۹۸۷۰۷۲
استاندار اردبیل خبر داد

مجوز صادرات ۱۰۰ هزار تن سیب زمینی از استان اردبیل اخذ شد

استاندار اردبیل با بیان این‌که استفاده از فرصت‌های صادراتی برای استان در بهبود وضعیت اقتصادی تولیدکنندگان حائز اهمیت است، از اخذ مجوز صادرات ۱۰۰هزار تن سیب‌زمینی خبر داد.

استاندار اردبیل با بیان این‌که استفاده از فرصت‌های صادراتی برای استان در بهبود وضعیت اقتصادی تولیدکنندگان حائز اهمیت است، از اخذ مجوز صادرات ۱۰۰هزار تن سیب‌زمینی خبر داد.

 

*** مجوز صادرات ۱۰۰ هزار تن سیب زمینی از استان اردبیل اخذ شد

 

به گزارش روستا، سیدحامد عاملی در نشست کارگروه اقتصادی استان بیان کرد:

احصای آمار تولیدات صادراتی در بخش کشاورزی و صنعتی در برنامه‌ریزی برای افزایش تولیدات صادراتی استان اردبیل اهمیت دارد و با توجه به این‌که از بخش گمرک استان ممکن است محصولات تولیدی سایر استان‌ها نیز ترانزیت شود، آمار این بخش نیازمند بررسی بیش‌تر و استخراج از مبدأ تولید است.

 

وی افزود:

استفاده از فرصت‌های صادراتی برای استان اردبیل در بهبود وضعیت اقتصادی تولیدکنندگان حائز اهمیت است و در حال حاضر مجوز صادرات ۱۰۰هزار تن سیب‌زمینی اخذ شده که در مرحله اول ۵۰ هزار تن از این محصول صادر می‌شود.

 

استاندار اردبیل ادامه داد:

افزایش صادرات با لحاظ کارشناسی‌های لازم در خصوص قیمت، می‌تواند هم از دغدغه کشاورزان در خصوص انباشت سیب‌زمینی جلوگیری کند و هم در رونق اقتصادی استان اردبیل اثرگذار باشد.

 

عاملی بیان کرد:

شرایط توسعه تجارت خارجی مهیا بوده و با توجه به رفع بخشی از مشکلات بخش تولید، در حال حاضر شاهد رشد بازارها هستیم و لازم است با برنامه‌ریزی‌های منسجم از این فرصت‌ها و ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

 

وی تصریح کرد:

در حال حاضر پایانه صادراتی استان اردبیل به‌صورت شبانه‌روزی فعال است و انتظار می‌رود تمام دستگاه‌های مرتبط در قالب پنجره واحد در گمرک مستقر باشند.

 

استاندار اردبیل گفت:

همچنین شناسایی بازارهای مهم و صادراتی از سوی بخش خصوصی و دستگاه‌های مرتبط مورد تأکید بوده و لازم است کمیته بازارهای صادراتی و رفع موانع و تسهیل‌گری برای بازارها تشکیل شود.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه