کد خبر:104796
پ
واردات دام زنده
روستا گزارش می‌دهد:

دامداری راه حلی حیاتی برای سیستم‌های غذایی پایدار

با توجه به اینکه دامداری راه حل حیاتی برای سیستم‌های غذایی پایدار می‌باشد به بررسی چهار زمینه برای بهبود دامداری خواهیم پرداخت.

با توجه به اینکه دامداری راه حل حیاتی برای سیستم‌های غذایی پایدار می‌باشد به بررسی چهار زمینه برای بهبود دامداری خواهیم پرداخت.

 

*** چهار حوزه از تولید دام 

 

به گزارش روستا،  همتا ادرر یکی از اعضای شورای علمی سازمان جهانی کشاورزان در یادداشتی  چهار حوزه از تولید دام را که می‌توان در آینده بهبود بخشید، تشریح کرد.

نویسنده در یادداشت خود آورده است:

در بین ۴۰ گونه مختلف که انسان از آنها استفاده می کند، حدود ۷۰۰۰ گونه وجود دارد که می توانند تقریباً در هر فضای اکولوژیکی مورد استفاده قرار گیرند.

دومین حوزه ای که می‌تواند از بهبود استفاده کند، استفاده از نوآوری‌ها است. 

ادرر گفت که در حالی که نوآوری‌هایی که تولید را بهبود می بخشد در دسترس است، استفاده از آنها باید تسریع شود. 

این نوآوری‌ها در قالب‌های ژنومیک، علم داده، هوش مصنوعی، رباتیک و دامداری دقیق و همچنین در قالب مدل‌های تجاری که بخش‌های دولتی و خصوصی را گرد هم می‌آورند، می‌آیند.

سومین حوزه‌ای که می‌تواند بهبود یابد، سیستم‌های حسابداری است زیرا نمی‌توانید چیزی را که اندازه‌گیری نمی‌کنید مدیریت کنید.

 

*** افزایش تمرکز بر استراتژی های ملی یا زیست منطقه ای

 

به گزارش روستا، نویسنده در پایان، آورده است:

چهارمین حوزه تمرکز برای بهبود آینده، افزایش تمرکز بر استراتژی‌های ملی یا زیست منطقه‌ای است. به هر حال، هیچ راه حل یکسانی وجود ندارد که برای همه کشاورزان در همه جا مناسب باشد.

چالش‌هایی که با توجه به انتشار گازهای گلخانه‌ای و تنوع زیستی با ما مواجه می شوند، بسیار سخت هستند. ما باید با این چالش‌ها مقابله کنیم. 

ما معتقدیم که با نوآوری و ایجاد تنوع، می‌توانیم بر این چالش‌ها تسلط پیدا کنیم، اما باید روی استراتژی‌ها، استراتژی‌های قابل اعتماد توافق کنیم و این استراتژی‌های قابل اعتماد تنها می‌تواند با اجماع ملی همه سهامداران درگیر ایجاد شود.

 

 

انتهای پیام///

منبع
روستا
ارسال دیدگاه