کد خبر:104778
پ
کشاورزی صنعتی
روستا گزارش می‌دهد:

چگونه فناوری به توسعه صنعت کشاورزی کمک کرده است

گزارش رسیده حاکی از آن است که صنعت کشاورزی در طول پنجاه سال گذشته به ‌شدت دگرگون شده است.

گزارش رسیده حاکی از آن است که صنعت کشاورزی در طول پنجاه سال گذشته به ‌شدت دگرگون شده است.

 

*** استفاده فناوری در صنعت کشاورزی

 

به گزارش روستا به نقل از پژواک، صنعت کشاورزی پس از استفاده از فناوری به عنوان جزء اصلی آن در حال شکوفایی است

در طول پنجاه سال گذشته، صنعت کشاورزی به شدت دگرگون شده است.

 پیشرفت تکنولوژی و ماشین آلات سرعت، مقیاس و بهره وری عملیات کشاورزی را افزایش داده است. 

این امر باعث شده است که بسیاری از کسب و کارها با روش های پیشرفته تر، ساده تر و به روزتر بازدهی بالاتری داشته باشند. امروزه فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی، حسگرهای متصل، تجزیه و تحلیل و رباتیک باعث افزایش بیشتر محصول و ایجاد پایداری و انعطاف‌پذیری در تولیدات کشاورزی، کشت محصولات و دامپروری شده‌اند.

در همین راستا به روش‌های خاصی بپردازیم که فناوری به توسعه صنعت کشاورزی کمک کرده است.

 

*** بهبود خدمات مشتری و حفظ آنها

 

در بازار امروز، راه‌های زیادی وجود دارد که فناوری باعث بهبود کسب‌وکارها می‌شود و یکی از آنها بهبود خدمات مشتری است. فناوری، شیوه مدیریت و ارتباط کسب‌وکارها با مشتریان را بهبود بخشیده است.

 از سیستم‌های ارتباطی خودکار مانند ربات‌های گفتگو تا وب‌سایت‌های تعاملی و برنامه‌ها و سایت‌های سازگار با موبایل. با این موارد، شرکت‌های کشاورزی به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا می‌کنند، تجربه کاربری خود را افزایش می‌دهند و روابط سالم و طولانی‌مدت ایجاد می‌کنند و در نتیجه مشتری را حفظ می‌کنند.

علاوه بر این، کسب و کارها از فناوری برای ردیابی رفتار و مکالمات خریداران استفاده می کنند. سپس داده ها و تجزیه و تحلیل های به دست آمده برای تجزیه و تحلیل ترجیحات مشتری، بهبود خدمات و پرداختن به نقاط درد مشتری استفاده می‌شود.

 استفاده از ابزارهای نرم افزاری همچنین به خودکارسازی عملیات تجاری و افزایش تعامل با مشتری کمک کرده است. به عنوان مثال، کسب‌وکارهایی که خدمات پشتیبانی مشتری دارند، نسبت به کسب‌وکارهایی که بدون خدمات پشتیبانی می‌شوند، به سؤالات و شکایات مشتری بیشتر پاسخ می‌دهند و به آن‌ها اجازه می‌دهند مزیت رقابتی واضحی کسب کنند.

 در مجموع، فناوری به صنعت کشاورزی این امکان را داده است که خدمات مشتری را به طور کارآمد و مقرون به صرفه انجام دهد.

 

*** کمک به ایجاد چرخش سریعتر کار

 

روش‌های کشاورزی به طور فزاینده‌ای کمتر دستی و اصلاح‌تر شده‌اند، که منجر به چرخش سریع کار می‌شود. به عنوان مثال، امروزه کشاورزان از تجهیزات مدرن مزرعه مانند تراکتور و کاشت کار استفاده می کنند که برای کشت و تولید بیشتر در مدت کوتاهی بسیار بزرگتر و کارآمدتر هستند.

انبارهای دام همچنین از فیدرهای خودکار و ماشین‌های شیردوشی رباتیک برای شیردوشی حیوانات استفاده می‌کنند و تضمین می‌کنند که آنها با نیروی کار کمتر تولید بیشتری می‌کنند.

 

به طور مشابه، کشاورزی هوشمند به آرامی در حال تسخیر است و کشاورزان راه حل های مختلف ICT مانند حسگرها، GPS، Big Data، تجهیزات دقیق و محرک ها را برای چرخش سریع ادغام می‌کنند.

 به‌عنوان مثال، قبل از آبیاری مزرعه مزرعه، کشاورزان از حسگرها برای ارزیابی سطح رطوبت خاک استفاده می‌کنند و اطمینان حاصل می‌کنند که از مقدار آب مورد نیاز مطلع هستند.

علاوه بر این، پهپادها در مزارع بزرگ به عنوان راهی برای نظارت و ارزیابی سلامت گیاهان محبوب شده اند. به این ترتیب، کشاورزان می توانند قبل از اینکه خیلی دیر شود، اقدامات اصلاحی را در صورت لزوم انجام دهند. با اجرای رباتیک و تکیه بیشتر بر اتوماسیون کسب و کار، شرکت‌های بخش کشاورزی می‌توانند چرخش سریع‌تری داشته باشند و می‌توانند بارهای کاری سخت‌تری را به عهده بگیرند که در غیر این صورت ممکن است برای نیروی کار فعلی‌شان فشار بیاورد یا تقریبا غیرممکن باشد.

 

 *** نظارت کارآمدتر بر ماشین آلات و وسایل نقلیه شرکت

 

شایان ذکر است، فناوری به بیش از یک راه به توسعه صنعت کشاورزی کمک کرده است و با پیشرفت‌های بیشتر، مطمئناً در درازمدت تغییر صنعت را ادامه خواهد داد. 

اگر در صنعت کشاورزی هستید و می خواهید از فناوری برای ساده کردن عملیات خود استفاده کنید، گزینه های زیادی وجود دارد که می تواند به شما در نظارت بر ماشین آلات و وسایل نقلیه خود کمک کند.

برای مشاغل کشاورزی که تراکتورها و کامیون ها را اداره می کنند، مجموعه ای از سیستم های مدیریت سوخت و جریان سنج دیجیتالی وجود دارد که می تواند به ردیابی مصرف سوخت خودرو، اندازه گیری توزیع گازوئیل، مدیریت سوخت گیری در جاده و موارد دیگر کمک کند.

 تامین‌کنندگانی مانند Northerntankstore.co.uk طیف وسیعی از راه‌حل‌های مدیریت و توزیع سوخت را برای کمک به کسب‌وکارها در مدیریت کارآمد سوخت‌رسانی برای وسایل نقلیه و تجهیزات ارائه می‌کنند.

 

*** بهبود مدیریت قرار ملاقات در سراسر مشاغل

 

به گزارش روستا، گفتنی است؛ فناوری همچنین نحوه مدیریت و برنامه‌ریزی قرار ملاقات‌های مشاغل کشاورزی را تغییر می‌دهد. وب‌سایت‌هایی مانند وردپرس اکنون دارای یک افزونه رزرو هستند که به مشتریان اجازه می‌دهد به صورت ۲۴ ساعته قرار ملاقات رزرو کنند و پرداخت‌ها را پردازش کنند.

 برنامه‌ها و برنامه‌های نرم‌افزاری خدمات همچنین تضمین می‌کنند که می‌توانید قرارهای ملاقات مشتری را در زمان واقعی ردیابی کنید و مشتریان خود را فاکتور کنید.

 این امر تاخیر و سردرگمی را در هنگام لغو یا برنامه ریزی مجدد قرار ملاقات مشتریان از بین برده است.

این سیستم‌های پیچیده، کل فرآیند مدیریت قرار ملاقات، از رزرو و ورود تا تحویل خدمات و فرآیند بازخورد را خودکار می‌کنند. 

در نهایت، با یک سیستم زمان‌بندی قرار ملاقات هوشمند، کسب‌وکارها می‌توانند داده‌ها را از مشتریان جمع‌آوری کنند تا بینش‌هایی را برای بهبود مستمر دریافت کنند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه