کد خبر:104550
پ
KERAKO-1
روستا گزارش می دهد:

شهر ارواح، عجیب‌ترین روستای ایتالیا

کراکو از روستاهای قرون وسطی است که در منطقه باسیلیکاتا، استان ماترا واقع شده است.   *** شهر ارواح، عجیب‌ترین روستای ایتالیا   به گزارش روستا، کراکو از روستاهای قرون وسطی است که در منطقه باسیلیکاتا، استان ماترا واقع شده است. این روستا یکی از عجیب‌ترین و جالب‌توجه‌ترین روستاهای جهان است که شایعه حضور ارواح […]

کراکو از روستاهای قرون وسطی است که در منطقه باسیلیکاتا، استان ماترا واقع شده است.

 

*** شهر ارواح، عجیب‌ترین روستای ایتالیا

 

به گزارش روستا، کراکو از روستاهای قرون وسطی است که در منطقه باسیلیکاتا، استان ماترا واقع شده است.

این روستا یکی از عجیب‌ترین و جالب‌توجه‌ترین روستاهای جهان است که شایعه حضور ارواح در آن مطرح است. برای آشنایی بیشتر با شهر ارواح ایتالیا مطلب ما را در مجله دلتا همراه کنید.

 

*** تازیخچه شهر ارواح

 

روستای کراکو روی یک تپه و به شکل پلکانی ساخته شده است و سرزمین‌های اطراف آن گندم‌زار هستند. مقبره‌های کشف شده در این مکان قدمت ۸ قرن را نشان می‌دهند.

از لحاظ تاریخی، برای اولین بار یونانیان ساکن این شهر شدند و آن را “منتدورو” و بعدا “گراچیوم” نامیدند. اولین دانشگاه و قلعه این شهر در سال ۱۲۷۶ ساخته شد. کراکو زمانی توسط ایتالیایی‌ها و سپس فرانسوی ها فتح شد.

جمعیت آن در طول سال‌ها به طور قابل توجهی رشد کرد اما بین سال‌های ۱۸۹۲ و ۱۹۲۲ این تعداد کاهش یافت. زیرا ساکنان آن مهاجرت کردند.

از زمانی که کراکو بدون سکنه باقی ماند به یک شهر مرموز شهرت یافت و شایعاتی مبنی بر حضور ارواح در این شهر شدت پیدا کرد و پس از آن گردشگران بسیاری را به سوی خود فراخواند. برای آشنایی بیشتر با مناطق گردشگری ایتالیا می‌توانید مطلب بهشت گمشده ایتالیا را نیز مطالعه کنید.

 

*** دلیل خالی از سکنه بودن کراکو

 

این شهر همانند دیگر شهرهای قرون وسطی ایتالیا، به صورت خانه‌هایی بر روی تپه‌ها ساخته شده و تا اواخر قرن نوزدهم جمعیتی دو هزار نفر را در خود جای داده بود. تا پیش از آغاز جنگ جهانی اول نیمی از سکنه شهر از خانه‌های خود کوچ کرده و تا سال ۱۹۶۳ به دهکده مجاور نقل مکان کردند. مورخان زمین لرزه‌های متعدد، ریزش کوه و فقر کشاورزان را دلیل اصلی این مهاجرت‌ها عنوان کرده‌اند.

 

*** چگونه از کراکو دیدن کنیم

 

به گزارش روستا، امروزه به دلیل شرایط سست تپه‌ها، ریزش کوه و زمین‌لرزه‌های متوالی تنها می‌توان از طریق تورهای هدایت‌شده، آن هم تنها در زمان‌های خاصی به گشت‌وگذار در میان سنگ‌فرش‌های محلی و خانه‌های متفاوت شهر ارواح ایتالیا پرداخت. همچنین تپه‌های رسوبی خاکی این شهر ارواح نیز بسیار تماشایی است.

انتهای پیام///

منبع
روستا
ارسال دیدگاه