کد خبر:102092
پ
۱۵۷۸۲۳۲۰۱
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان:

پروژه آبرسانی به ۲۶۱ روستای سیستان و بلوچستان ۷۰ درصد پیشرفت دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان اعلام کرد ،پروژه آبرسانی به ۲۶۱ روستای سیستان و بلوچستان ۷۰ درصد پیشرفت دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان اعلام کرد ،پروژه آبرسانی به ۲۶۱ روستای سیستان و بلوچستان ۷۰ درصد پیشرفت دارد.

 

*** پروژه آبرسانی به ۲۶۱ روستای سیستان و بلوچستان

 

به گزارش خبرگزاری روستا، علیرضا قاسمی با بیان اینکه این پروژه بعد از اتمام ۷۴ هزار نفر را در چابهار و قصرقند تامین آب می‌کند اظهارداشت:

حجم عملیات اجرایی انجام شده در این طرح شامل ۳۰۰ کیلومتر خط انتقال اصلی و فرعی، ۳۷۰ کیلومتر شبکه توزیع ۲۱ هزار مترمکعب مخزن ذخیره پکیج تصفیه آب به ظرفیت ۲۰۰ لیتر در ثانیه و ایستگاه پمپاژ است.

 

وی با بیان اینکه مدیریت اجرایی صورت گرفته به گونه‌ای بوده که با اجرای خطوط انتقال، روستاهای منطقه از آب آشامیدنی و بهداشتی بهره‌مند شوند و با صرف هزینه‌های انجام شده بیشترین بهره‌وری حاصل شود ادامه داد:
در راستای این هدف ۱۸۵ روستا با استفاده از پکیج تصفیه آب و ظرفیت خطوط موجود (طرح ۱۲۰ روستایی دشتیاری) از آب آشامیدنی بهره‌مند شده‌اند.
 
 

*** اضافه شدن روستاهای دیگر به طرح

 
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پروژه با ۷۰ درصد پیشرفت در اجرا، همچنان نیمه‌تمام بوده و بخشی از ساختار اصلی آن باقی‌مانده بیان کرد:
با این وجود می‌تواند مشکل آب آشامیدنی ۱۸۵ روستا را مرتفع کند و ۱۲۱ روستای زیرمجموعه مخزن صفرزهی نیز از تاسیسات قبلی آبرسانی می‌شوند.
در راستای تسریع در پیشرفت پروژه‌های اجرایی در سالجاری نسبت به خلعیت پیمانکاران که عملکرد آن‌ها مناسب نبود، اقدام و پیمانکار جدیدی پس از ۲ مرحله تجدید مناقصه انتخاب شد که براساس برنامه زمان‌بندی مصوب باید نسبت به اتصال خطوط انتقال اصلی و فرعی و شبکه‌های توزیع و رفع نواقص اقدام کند.
 
قاسمی در ادامه تصریح کرد:
در ادامه اجرای طرح، روستاهای جدید در حوزه تلنگ به مجموعه اضافه خواهند شد و در آینده نزدیک شاهد بهره‌مند شدن تعداد ۵۲ روستای جدید این حوزه خواهیم بود و در مرحله بعد نیز روستاهای منطقه عورکی به طرح اضافه می‌شوند.
سایر تاسیسات اصلی شامل ساخت تصفیه‌خانه اصلی با ظرفیت نهایی نیر در دستور کار قرار گرفته که مناقصه آن در حال نهایی‌سازی بوده و مکاتبات لازم به منظور نحوه‌ تامین مالی اجرای پروژه به شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ارسال شده است.
 
 

*** اعتبار اختصاص یافته

 
 
به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان بیان کرد:
در سال ۹۸ مبلغ ۲۳۰ میلیارد تومان و در سال ۹۹ نیز ۱۵۸ میلیارد تومان (۹۴ میلیارد تومان صندوق و ۶۴ میلیارد تومان بودجه عمومی) معادل ۱۰ درصد بودجه حوزه آب کشور به این استان تعلق گرفته است.
تا پایان فعالیت دولت تدبیر و امید شاخص بهره‌مندی مردم روستایی سیستان‌وبلوچستان از دسترسی به آب آشامیدنی سالم به ۷۳ درصد می‌رسد و هم‌اینک نیز شاخص بهره‌مندی آب در مناطق روستایی ۶۸ درصد است.

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه