کد خبر:102049
پ
۱۳۹۹۱۰۱۶۰۰۱۰۱۹_Test_PhotoN
معاون رئیس جمهور:

لزوم ایجاد اشتغال پایدار به کمک مشاغل خرد و خانگی/ امنیت غذایی یکی از مؤلفه‌های امنیت ملی است

معاون رئیس جمهور از الزام ایجاد اشتغال پایدار به کمک مشاغل خرد و خانگی خبر داد.

معاون رئیس جمهور از الزام ایجاد اشتغال پایدار به کمک مشاغل خرد و خانگی خبر داد.

 

*** مجمع عمومی سالانه سازمان اقتصادی کوثر برگزار شد

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مجمع عمومی سالانه سازمان اقتصادی کوثر با حضور سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمدجواد ایروانی معاون حسابرسی و نظارت دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حجت‌الاسلام والمسلمین شکری نماینده ولی‌فقیه، محمدرضا اسکندری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر، مدیرعامل مؤسسه حسابرسی مفید راهبر، نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور، اعضای هیئت مدیره سازمان اقتصادی کوثر و تعدادی از معاونین و مشاورین بنیاد شهید و امور ایثارگران، درمحل سالن اجتماعات حوزه ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار گردید.

مجمع با ارائه گزارش فعالیت‌های سازمان توسط محمدرضا اسکندری و ارائه گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی توسط هوشنگ نادریان آغاز شد.
 
 

*** نظارت و کنترل‌های مالی اثربخش در سازمان اقتصادی کوثر

 
 
سعید اوحدی ضمن تشکر از فعالیت‌های آن سازمان اظهار کرد:
گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی از عملکرد سازمان اقتصادی کوثر با نظریه “مقبول” حاکی از فعالیت و اقدامات مناسب و موثر مجموعه مدیریتی آن سازمان به مدیریت آقای اسکندری و پیاده‌سازی سامانه نظارتی مؤثر و اعمال کنترل‌های مالی اثربخش بوده که شایسته تقدیر و تشکر می‌باشد.
 
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید با بیان این ‌که عملکرد حرفه‌ای موسسه مفید راهبر را در مسئولیت‌های قبلی خود می‌شناسد، گفت:
این موسسه در مجموعه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و وابسته به بنیاد شهید حضور جدی و موثری داشته است.
به همین دلیل اظهارنظر مقبول آن موسسه نسبت به عملکرد سال مالی گذشته سازمان اقتصادی کوثر دارای اهمیت و ارزش ویژه بوده و نشان‌دهنده شفافیت و سلامت مالی و رعایت استانداردهای حسابداری و انضباط مالی سازمان مذکور است.
 
وی با اشاره به این که شاخص‌های مالی سازمان اقتصادی کوثر، بر اساس صورت‌های مالی و حسابرسی انجام شده، دارای رشد و پیشرفت فزاینده بوده است، خاطرنشان کرد:
این مسیر باید ادامه داشته باشد.
حوزه اقتصادی کشور سال آینده با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده توسط استکبار جهانی وضعیت ویژه‌ای خواهد داشت و سازمان اقتصادی کوثر باید نقش بالنده‌تری در پهنه اقتصاد کشور عهده‌دار گردد.
 
 

*** لزوم توجه جدی به نظام سلامت ایثارگران

 
 
اوحدی در ادامه به اهمیت نقش بهداشت و درمان در نظام سلامت ایثارگران اشاره کرد و افزود:
حمایت سازمان از راه‌اندازی مرکز تخصصی جامع تشخیص و درمان سرطان (پت اسکن) در بیمارستان خاتم‌الانبیا بسیار ارزشمند است.
 
معاون رئیس جمهور با تصریح بر این که حمایت سازمان از پروژه‌های مرتبط با حوزه بهداشت و درمان موجب ارائه خدمات ارزنده‌تری به خانواده معزز شهدا و امور ایثارگران می‌گردد و این مسیر باید تداوم داشته باشد، گفت:
دو بیمارستان جدید با مساعدت رؤسای کمیته امداد و بنیاد مستضعفان تحویل بنیاد شهید و امور ایثارگران شد که تحت پوشش بیمارستان خاتم الانبیاء، می‌تواند منشا خدمات درمانی موثر و مناسب به جامعه هدف شود.
همچنین باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که سایر هموطنان نیز بتوانند تحت مسئولیت‌های اجتماعی بنیاد شهید، از خدمات این مراکز درمانی استفاده کنند.
 
 

*** جهش تولید، سرلوحه و محور فعالیت‌های سازمان اقتصادی کوثر

 
 
وی با تأکید بر اینکه شعار جهش تولید سرلوحه و محور فعالیت‌های سازمان اقتصادی کوثر است، ادامه داد:
به همین دلیل راه‌اندازی طرح‌های اقتصادی اشتغال‌زا در مناطق محروم و بهره‌برداری از ۱۸ طرح کشاورزی  و برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از ۸ طرح کشاورزی و دامپروری جدید با حجم سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از اقدامات قابل تقدیر در سازمان اقتصادی کوثر است که باید تداوم یابد.
 
اوحدی با بیان این که تهیه، تدوین و اجرای بودجه عملیاتی ضروری است، اظهار کرد:
برای اولین بار بودجه عملیاتی سازمان قبل از شروع سال آتی تهیه، تدوین و ارائه شده و این اقدام به موقع طلیعه انجام فعالیت‌های برنامه‌ای سازمان در سال ۱۴۰۰ است.
به همین دلیل ضرورت دارد ضمن تشکیل کارگروه کنترل بودجه‌ای، به تقویت ارائه خدمات حرفه‌ای کمیته حسابرسی و واحد حسابرسی داخلی در مجموعه سازمان توجه لازم معطوف شود.
 
 

*** پرداخت مطالبات معوق خانواده شهدا و ایثارگران

 
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به این که سازمان اقتصادی کوثر در مراحل سخت ایفای تعهدات بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۹۹ نقش ممتاز و بی‌نظیری را برعهده داشت، افزود:
حضور متعهدانه و مقتدرانه در کنار معاونین و مدیران کوشا و پرتلاش بنیاد شهید و امور ایثاگران شبب شد بخش اعظم مطالبات معوق و تاریخ گذشته خانواده معزز شهدا و ایثارگران و مطالبات قابل توجه سنواتی دانشگاه‌ها و شرکت‌های بیمه پرداخت شود.
اقدام سازمان اقتصادی کوثر از این جهت هم قابل تقدیر است.
اوحدی عملیات سازمان در سال ۱۴۰۰ را با جهش مناسبی پیش‌بینی کرد و یادآور شد:
 حضور در صحنه فعالیت‌ها و مدیریت جهادی مهندس اسکندری در انجام اقدام به موقع بسیار درخشان بوده و هماهنگی و انسجام اعضای محترم هیأت مدیره سازمان اقتصادی کوثر نیز رهگشا می‌باشد.
با این همبستگی مدیریتی انتظار می‌رود عملیات سازمان در سال ۱۴۰۰ با جهش مناسبی همراه باشد.
 
معاون رئیس جمهور در ادامه با اشاره به گزارش مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت:
پروژه ساخت دستگاه جوجه‌کشی مکانیزاسیون کوثر که برای نخستین بار در کشور صورت می‌گیرد، یکی از اقدامات مهم در تأمین امنیت غذایی هموطنان است و اهمیت آن وقتی دوچندان می شود که متوجه شویم این دستگاه با تکیه بر دانش بومی مهندسین ایرانی با کیفیت بسیار بهتر از نمونه‌های مشابه خارجی ساخته شده و از خروج ارز از کشور جلوگیری کرده است.
 
اوحدی از پروژه بیوگاز کوثر به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای قابل توجه سازمان یاد کرد و افزود:
دستاورد بزرگ و قابل توجه این سازمان در صنعت دامپروری و انرژی‌های نوین و  سرمایه‌گذاری در راه‌اندازی و بهره‌برداری از طرح بیوگاز کوثر که دارای تکنولوژی پیشرفته و روز دنیا می‌باشد، گام ارزشمندی در زمینه رشد اقتصادی کشور و تأمین انرژی مورد نیاز کشور به حساب می‌آید.
ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی اقدامی مهم در ایجاد زنجیره ارزش و تأمین منافع و اقتدار ملی  است.
 
وی با تأکید بر لزوم هم افزایی بین تمامی سازمان‌ها و شرکت‌ها و واحدهای وابسته و تابعه بنیاد شهید و امور ایثارگران، ضرورت تدوین راهبردهای همسو در بخش‌های مالی، سرمایه‌گذاری، تولید، تحقیق و توسعه منطبق با اسناد بالادستی بنیاد شهید و بهینه‌سازی دارایی‌ها را مورد تأکید قرار داد.

 

*** لزوم ایجاد اشتغال پایدار به کمک مشاغل خرد و خانگی

 
 
به گزارش خبرگزاری روستا، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان با بیان این که حمایت از توانمندسازی جامعه هدف بخصوص در مناطق محروم گام مهمی است و اظهار کرد:
توجه به ایجاد اشتغال پایدار نباید منحصر به طرح‌های بزرگ صنعتی باشد بلکه توجه به راه‌اندازی مشاغل خرد و خانگی نیز بسیار با اهمیت است که ضرورت دارد توسعه یابد.
 
 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه