کد خبر:101617
پ
گاز 
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری البرز:

۱۵۷ روستا در البرز از نعمت گاز بهره مند شدند

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری البرز از برخوردار شدن ۱۵۷ روستا در این استان از نعمت گاز خبرداد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری البرز از برخوردار شدن ۱۵۷ روستا در این استان از نعمت گاز خبرداد.

 

*** بهره‌مندی از گاز 

 

به گزارش خبرگزاری روستا، حسین بابایی با اعلام این مطلب، اظهار داشت:

درمجموع استان البرز دارای ۲۷۷ روستای هدف گازرسانی بوده که ۱۵۷ روستای آن ها گازرسانی شده است.

ضریب نفوذ گاز در در بخش روستایی البرز ۸۴.۷ درصد است که در سال ۹۸ تعداد ۹ روستا شامل ( سفیدارک، سفیداران، اسکول دره، اسماعیل آباد شورقلعه پایین و اقدسیه از شهرستان ساوجبلاغ،گلدره از شهرستان نظرآباد، قشلاق گنگ، حسن آباد و قوزلو از شهرستان اشتهارد گازدار شده اند.

همچنین برای بسترسازی گاز رسانی در بخش آسارا به رغم صعب العبور بودن منطقه ، به عنوان فاز اول گازرسانی به روستاهای پایین دست سد امیر کبیر ،روستای کندر با ۶۷۵ خانوار در اوایل بهمن ماه سال۹۷ عملیات اجرایی پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۳ میلیارد ریال آغاز و تاکنون ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به عنوان فاز دوم گازرسانی ، روستاهای باغ پیر ، سرودار ، پورکان ، وینه، دره سر ، آدران و خوزنکلاء وارد عملیات اجرایی شده و روستاهای نوجان ،خوارس ،دروان و هلجرد نیز پیمانکار انتخاب و در مرحله آغاز عملیات اجرایی می باشد.

 

مدیرکل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری البرز در ادامه افزود:

به منظور تامین گاز روستاهای بالادست سد امیرکبیر و شهر آسارا از محور طالقان اجرای خط تغذیه از روستای جوستان به گچسر با طول تقریبی ۵۳ کیلومتر و اعتباری بالغ بر ۴۴۶میلیارد ریال از ابتدای سال ۹۸ آغاز و تاکنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

گازرسانی به روستاهای سیباندره و سیرود از شهرستان ساوجبلاغ و روستای آردکان از شهرستان طالقان و جعفر آباد از شهرستان اشتهارد در هفته دولت در سال جاری به بهره برداری رسید.

 

*** ۹۷ درصد روستاهای البرز دارای اینترنت هستند

 

بابایی با بیان اینکه پهنای باند اینترنت در روستاها از پیشرفت خوبی برخوردار بوده گفت: ۹۷ درصد روستاهای استان دارای اینترنت هستند.

۶ تا از روستاها زیر G۳ می باشد که تا پایان تابستان پر سرعت می شوندو همچنین خطوط ریلی استان ۱۰۰ درصد و ۹۷ درصد جاده ای تحت پوشش اینترنت می باشد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرکل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری البرز در پایان بیان داشت:

روستاها بهترین مراکز تولید موادغذایی و تامین امنیت کشاورزی محسوب می شوند و در کنار ظرفیت های ایجاد شده در بخش خدمات زیربنایی و روبنایی برای اجرای طرح های اشتغال اقدامات موثری صورت گرفته است.

بنابراین ایجاد زیر ساخت های توسعه در روستاها به عنوان مراکز مهم تولیدی از اولویت برنامه های کاری به شمارمی رود که تلاش می شود تا با رونق دهی به این بخش چرخه اقتصاد کشور پرشتاب تر شود.

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه