کد خبر:101296
پ
گندم
خبرگزاری روستا گزارش می‌دهد:

خریداری ۸۲۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان

از آغاز فصل برداشت تا تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه سال جاری‏، ۸۲۵ هزار و ۱۸۲ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده است.

از آغاز فصل برداشت تا تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه سال جاری‏، ۸۲۵ هزار و ۱۸۲ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده است.

 

*** خریداری ۸۲۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان 

 

به گزارش خبرگزاری روستا، بر اساس اعلام مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاوزی، ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان دو هزار و ۷۵ میلیارد تومان بوده که تاکنون بیش از یک هزار و ۵۹۷ میلیارد تومان از بهای این محصول به گندمکاران پرداخت شده است.

 

بر اساس این گزارش، خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در ۱۶ استان آذربایجان غربی، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان و هرمزگان در حال انجام است و استان های خوزستان با ۵۴۶ هزار و ۵۹۵ تن، بوشهر با ۸۸ هزار و ۵۵ تن، کرمان با ۵۱ هزار و ۹۸۶ تن و ایلام با ۵۱ هزار و ۳۳۹ تن تاکنون بیشترین میزان خرید گندم را به خود اختصاص داده اند.

*** پیش بینی تولید ۱۴ میلیون تن گندم در کشور

 

اسماعیل اسفندیاری پور با اشاره به آغاز برداشت گندم در استان‌های دارای اقلیم گرم و خشک جنوب، گفت: این استان ها از جمله استان بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، منطقه جیرفت، شهرستان کهنوج و شهرستان قلعه گنج در جنوب کرمان، شهرستان مهر در جنوب استان فارس و شهرستان هندیجان و شهرستان‌های مجاور استان خوزستان آغاز شده است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی در پایان، اظهار اشت:

 برداشت گندم به تدریج بعد از مناطق خشک جنوب در مناطق معتدل مانند استان خوزستان و استان‌های هم اقلیم از هفته اول خرداد ماه آغاز خواهد شد.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه