کد خبر:100595
پ
پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها:

جذب ۴۸۵ نفر در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی در ۶ سال گذشته

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از جذب ۴۸۵ نفر در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی در ۶ سال گذشته خبر داد.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از جذب ۴۸۵ نفر در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی در ۶ سال گذشته خبر داد.

 

*** جذب ۴۸۵ نفر در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی

 

به گزارش خبرگزاری روستا، سعیدرضا جندقیان با بیان این مطلب، اظهار داشت:

از ابتدای تشکیل نهاد دهیاری‌ها ۱۱۰ نفر به عنوان آتش‌نشان در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی جذب شدند که در مجموع از ابتدای فعالیت دهیاری‌ها تا شهریور امسال ۵۹۵ نفر به عنوان آتش نشان در روستا فعالیت می کنند.

 

*** تجهیز و راه‌اندازی ۴۹۶ پایگاه آتش‌نشانی روستایی

 

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در ادامه بیان داشت:

همچنین در دولت یازدهم و دوازدهم ۴۹۶ پایگاه آتش نشانی روستایی تجهیز و راه‌اندازی شده و این در صورتی است که در مجموع از زمان راه اندازی نهاد دهیاری‌ها در روستاها تا شهریور سال جاری ۹۲۴ پایگاه آتش نشانی در روستاها راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: دو مقوله استقرار خودروی آتش نشانی و مبحث پسماند در روستاها هیچ گاه در ایران متولی نداشت و قبل از انقلاب هم به این موضوع توجه نشده بود.

 

*** حدود ۲۵ درصد جمعیت کشور در روستاها زندگی می‌کنند

 

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، مقابله با حوادث و بحران های طبیعی و انسانی در روستاها را حائز اهمیت خواند و گفت: برای این منظور در دولت یازدهم وضعیت ایمنی و آتش ‌نشانی روستایی ارتقا یافته است.

جندقیان با بیان اینکه حدود ۲۵ درصد جمعیت کشور در روستاها زندگی می‌کنند، افزود:

روستانشینان نیازمند پوشش حمایتی و خدماتی مطمئن برای مقابله با حوادث و بحران‌های طبیعی و انسانی هستند. به همین دلیل وضعیت ایمنی و آتش‌نشانی روستایی در دولت یازدهم ارتقا یافته است.

وی تصریج کرد: مطابق مصوبه شورای‌ عالی معماری و شهرسازی کشور، در خصوص ضوابط ایجاد پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی، هر یک از این پایگاه‌ها ۱۰ روستا را تحت پوشش قرار خواهند داد.

 

*** مجهزبودن بیش از پایگاه‌های آتش‌نشانی روستاها به خودروی نیمه سنگین

 

جندقیان با بیان اینکه بیش ۴۸ درصد از کل پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی مجهز به خودرو آتش‌نشانی نیمه سنگین روستایی، در دولت یازدهم راه‌اندازی شده‌اند، بیان داشت:

صرفه‌جویی‌های ناشی از ایجاد چنین مراکز خدمات نوینی در روستاهای کشور که می‌تواند انواع حوادث از جمله آتش‌سوزی، امداد جاده‌ای و حوادث غیرمترقبه را پوشش دهد، علاوه بر حفظ سرمایه‌های انسانی در حفظ سرمایه‌های طبیعی و محیطی و ایمن‌سازی فضاهای سکونتی و کاهش این خسارات نقش موثری خواهد داشت زیرا میزان خسارات کنونی به دلیل عدم پوشش ایمنی و آتش‌نشانی در روستاهای کشور است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در پایان، اظهار داشت:

با توجه به ضرورت استفاده از ظرفیت دهیاری‌ها در پیشبرد اهداف مدیریت بحران کشور و بر اساس وظایف قانونی مندرج در بندهای ۳۰ و ۳۹ ماده ۱۰ اساسنامه تشکیلات و سازمان دهیاری‌ها مصوب در راستای حفظ ایمنی و اطفای حریق، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برنامه‌ریزی انجام داده که هر ساله تعدادی از روستاهای واجد شرایط کشور تجهیز می‌شوند.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه