کد خبر:100567
پ
گردشگری
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور:

توسعه ۲۸۰ پروژه گردشگری و بوم‌گردی روستایی در دولت تدبیر و امید

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از توسعه ۲۸۰ پروژه گردشگری و بوم‌گردی روستایی در دولت تدبیر و امید خبر داد.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از توسعه ۲۸۰ پروژه گردشگری و بوم‌گردی روستایی در دولت تدبیر و امید خبر داد.

 

*** توسعه ۲۸۰ پروژه گردشگری و بوم‌گردی روستایی در دولت تدبیر و امید

 

به گزارش خبرگزاری روستا، سعیدرضا جندقیان با بیان این مطلب، اظهار داشت:

این امر در حالی است که از ابتدای فعالیت نهاد دهیاری‌ها در روستاها از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۲ ، ۲۸۶ پروژه گردشگری و بوم گردی روستایی ایجاد یا توسعه یافته بود.

وی ادامه داد: در مجموع نیز از ابتدای تشکیل نهاد دهیاری ها در روستاها تا شهریور سال جاری ۵۶۶ پروژه گردشگری و بوم گردی روستایی در کشور ایجاد یا توسعه یافته است.

 

*** تحقق اقتصاد مقاومتی در روستاها

 

جندقیان با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی در روستاها مدنظر قرار گرفته است، بیان داشت:

در راستای توسعه گردشگری روستایی، اکوتوریسم، بوم‌گردی و بسترسازی برای توسعه مشاغل دانش‌بنیان و روستاها اقداماتی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: ساختار نظام مالی دهیاری‌ها با رویکرد مدیریت هزینه، کاهش هزینه‌های غیرضروری و کاهش وابستگی به کمک‌های دولت در راستای استقلال مالی و کاهش بار مالی دولت اصلاح شده و همچنین با حمایت دیگر دستگاه‌ها، شناسایی و معرفی فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری و کمک به تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری در روستا اتفاق افتاده است.

 

*** رویکردها و سیاست‌های دولت دوازدهم در تقویت اقتصاد روستایی

 

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در ادامه با اشاره به رویکردها و سیاست‌های دولت دوازدهم در تقویت اقتصاد روستایی، اظهار داشت:

توجه به ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری‌ها و اشتغالزایی در روستا، کمک به اجرای طرح‌های توسعه گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های مربوطه در دستور کار قرار گرفت و به اجرا درآمد.
وی با بیان اینکه همگام با ارتقای وضعیت روستاها، اصالت آن‌ها را نیز باید حفظ کنیم، گفت: فقط با حفظ اصالت و ظرفیت های اصیل روستایی می توان به توسعه صد در صدی روستاها دست یافت.
جندقیان افزود: گرچه در امر توسعه، آبادانی روستاها و ارائه خدمات به روستاییان گام های مثبتی برداشته ایم اما نتوانسته ایم ظرفیت های اصیل روستایی را حفظ کنیم و برای رسیدن به توسعه در روستاها نیازمند تغییر رویکردها در سطوح کلان، ملی، منطقه ای تا سطوح خرد هستیم.

 

*** ضرورت نگاه به قوانین

 

معاون سازمان شهرداری ها و دهیاری ها در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت:

ضرورت دارد که با نگاهی به قوانین و مقررات کلان درباره درآمدهای ملی و محلی، به ارائه راهکارهای جذب، بالفعل‌سازی و تنوع بخشی منابع درآمدی روستاها اقدام شود و این امر تفاوت در مکان‌ها، نقش‌ها و منابع درآمدی برای دهیاری‌ها را در پی خواهد داشت.

 

*** طرح روستاهای هدف گردشگری

 

چند سالی است که در کشور برنامه‌ای با عنوان روستاهای هدف گردشگری مطرح شده که در این طرح با معرفی روستاهایی با شرایط خاص، آنها را به‌ عنوان مناطق هدف گردشگری مشخص کرده و در رشد و گسترش امکانات روستا به روستاییان یاری می‌دهند تا بتوانند با جذب گردشگر به توسعه خود کمک کنند.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، گفتنی است، گردشگری روستایی تنها شامل گردشگری کشاورزی نمی‌شود، بلکه همه‌ فعالیت‌های روستایی را دربرمی‌گیرد و از انواع گردشگری روستایی می توان به گردشگری طبیعی، فرهنگی، اکوتوریسم و مزرعه اشاره کرد.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه