کد خبر:100484
پ
۳۳۱۱۴۰۸
مسئول منطقه پنجم معاونت امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی:

طرح تحول اجتماعی مسجدمحور در ۱۰۰۰ روستای کشور اجرا می‌شود

مسئول منطقه پنجم معاونت امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی از اجرای طرح تحول اجتماعی مسجدمحور در ۱۰۰۰ روستای کشور خبر داد.

مسئول منطقه پنجم معاونت امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی از اجرای طرح تحول اجتماعی مسجدمحور در ۱۰۰۰ روستای کشور خبر داد.

 

*** اجرای طرح تحول اجتماعی مسجدمحور در ۱۰۰۰ روستای کشور

 

به گزارش خبرگزاری روستا، سید ابراهیم موسوی‌فراز در دوره مقدماتی آموزش توانمندسازی روحانیون مستقر بوشهر، اظهار داشت: طرح تحول اجتماعی مسجدمحور به عنوان یکی از طرح‌های جدید سازمان تبلیغات است.

مسئول منطقه پنجم معاونت امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی  اضافه کرد:

این طرح در سطح مدیران کل، معاونین، و کارشناسان ادارات کل استانی و همچنین روحانیون مستقر به عنوان مجریان اصلی طرح در مرحله تبیین قرار دارد و در آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

*** جزئیات طرح تحول اجتماعی مسجدمحور

 

موسوی‌فراز در ادامه پیرامون جزئیات طرح تحول اجتماعی مسجدمحور، بیان داشت:

در این طرح، نخبگان روستایی اعم از نخبه علمی، نخبه اقتصادی، نخبه اعتباری، نخبه سنی و سایر اقشار تاثیرگذار گردآوری شده و از اینها خواسته می شود مشکلات روستا را فهرست کنند، بعد از آن اولویت‌بندی کنند و در مرحله بعد با همفکری از خود آنها و با راهبری و مدیریت آنها راه حل هایی برای حل مشکلاتشان تدوین می شوند.

 

*** اقدامات سازمان تبلیغات برای هرچه اجراشدن این طرح

 

مسئول منطقه پنجم معاونت امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت:

بر حسب استعدادها، قابلیت‌ها و ارتباطاتی که هر کدام از اهالی مسجد و روستا دارند که در حل این مشکلات از ظرفیت آنان استفاده خواهد شد و در اینگونه موارد وقتی کار دست خود مردم باشد وقتی انگیزه در مردم ایجاد شود و خود مردم به میدان بیایند با توجه به تجربیات زیادی در این زمینه داریم کارها خیلی بهتر انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این زمینه وظایفی اعم از ارائه محتوا به امامان روستا، ارائه مشاوره در زمینه‌های مختلف و ارائه آموزش و توانمندسازی در زمینه های مختلف به یک امام روستا برای ایجاد ارتباط و ایجاد تاثیر در مردم نیاز دارد برای خودش قائل است و در تمام زمینه‌های که نیاز است ما آموزش و توانمندسازی را برای روحانیون مشغول فعالیت در روستاها و محله ها خواهیم داشت.

 

*** تلاش سازمان تبلیغات اسلامی برای اجرای این طرح

 

موسوی‌فراز در ادامه بیان کرد: سازمان تبلیغات در حد وسع تلاش می‌کند بحث طرح تحول اجتماعی مسجدمحور در سراسر کشور و در مرحله اول، به فضل الهی در هزار روستا یا محله محقق شود و با مستندسازی فعالیت روحانیون مستقر موفق به عنوان امام روستا، برای ارائه الگو به دیگر روستاهای ما و به دیگر روحانیون این طرح گسترش پیدا کند.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مسئول منطقه پنجم معاونت امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در پایان اظهار داشت:

با اجرای این طرح هم مشکلات مادی مردم به دست خودشان حل می شود و هم با راهبری و امامت امام روستا مشکلات معنوی آنان حل می شود و  امیدوارم که این مسئله زمینه‌ای برای جامعه‌پردازی در جامعه اسلامی باشد و به ایجاد تمدن نوین اسلامی منجر شود.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه