کد خبر:100332
پ
مسکن روستایی
معاون عمرانی روستایی بنیاد مسکن کشور:

مقاوم‌سازی یک‌میلیون و ۸۵۰ هزار مسکن روستایی

معاون عمرانی روستایی بنیاد مسکن کشور از مقاوم‌سازی یک‌میلیون و ۸۵۰ هزار مسکن روستایی خبر داد.

معاون عمرانی روستایی بنیاد مسکن کشور از مقاوم‌سازی یک‌میلیون و ۸۵۰ هزار مسکن روستایی خبر داد.

 

*** مقاوم‌سازی یک‌میلیون و ۸۵۰ هزار مسکن روستایی

 

به گزارش خبرگزاری روستا، محمدرضا شاملو در مراسم افتتاح چند طرح هادی روستایی در شهرستان محمودآباد با اشاره به مقاوم‌سازی یک‌میلیون و ۸۵۰ هزار مسکن روستایی اظهار داشت: در حال حاضر ۳۸ هزار و ۵۰۰ روستا از ۳۹ هزار و ۴۶۵ روستای کشور طرح هادی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی کشور در حال دریافت خدمات و تسهیلات از بنیاد مسکن هستند، افزود: متاسفانه روستاهای کشور به دلیل عقب ماندگی تاریخی از سطح نیاز بالایی برخوردار هستند.

 

*** توسعه زیر ساخت‌های روستایی مازندران

 

معاون عمرانی روستایی بنیاد مسکن کشور، بیان داشت: همه از شرایط اقتصادی کشور و سختی تامین اعتبارت را به خوبی مطلع هستند ، اما دولت در بخش روستا تقریبا ۱۰۰ درصد اعتبارت را تامین کرده است.

شاملو توسعه زیر ساخت‌های روستایی مازندران را به واسطه پویایی اقتصادی بسیار مهم عنوان کرد و گفت:

در سال گذشته ۵۰۰ پروژه روستایی در قالب طرح هادی در مازندران با اعتبار بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان اجرا شد که ۱۰۰ درصد اعتبارت پیش‌بینی شده تحقق یافت.

وی اعتبارت طرح هادی روستایی مازندران برای سال ۹۸ را نیز حدود ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سعی خواهیم کرد تمامی این اعتبارت تامین و به موقع تخصیص یابد.

 

*** افتتاح ۲ طرح هادی

 

در مراسمی ۲ طرح هادی در روستا قصاب کتی و تشبندان شهرستان محمودآباد به ارزش یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان با مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.

یکی از پروژه‌های امروز شامل فاز اول عملیات اسفالت و جدول کشی روستای قصاب کتی به مساحت سه هزار و ۵۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۵٠٠ میلیون تومان بود که ٢۵٠ میلیون تومان توسط بنیاد مسکن و ٢۵٠ میلیون تومان توسط دهیاری‌ها و شورا تامین اعتبار شد.

همچنین طرح هادی روستای تشبندان نیز شامل ۶۵٠ متر طول مسیر عملیات زیرسازی و جدول کشی و اسفالت بود که با اعتباری بالغ بر ۶۵٠ میلیون تومان است که ٣٠٠ میلیون تومان توسط شورا و دهیاری و ٣۵٠میلیون توسط بنیان مسکن هزینه شد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، گفتنی است، افتتاح اجرای پل روستایی کلیک بخش بلده ، طرح هادی روستای آب‌دنگ‌سر شیرگاه قائمشهر ، افتتاح طرح هادی روستای کردخیل ساری، افتتاح طرح هادی روستاهای بخش مرکزی نکا از دیگر برنامه‌های افتتاحیه در سفر ۲ روزه معاون بنیاد مسکن کشور است.

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه