کد خبر:100279
پ
چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده

توسعه گردشگری روستایی مهمترین برنامه‌ معاونت زنان ریاست‌جمهوری است

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، توسعه گردشگری روستایی را مهمترین برنامه‌ معاونت زنان ریاست‌جمهوری عنوان کرد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، توسعه گردشگری روستایی را مهمترین برنامه‌ معاونت زنان ریاست‌جمهوری عنوان کرد.

 

*** راهکار حفظ بقای روستاها و محیط زیست

 

به گزارش خبرگزاری روستا، معصومه ابتکار در مراسم نخستین همایش ملی نقش‌آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار با اشاره به اینکه توسعه مشاغل سبز راهکار مناسبی برای حفظ بقای روستاها و محیط زیست این مناطق است، اظهار داشت:

در گذشته در روستاهای سنتی پدیده‌ای به نام پسماند وجود نداشت اما امروز با ظهور پلاستیک شاهد بحران پسماند در روستاها هستیم امروز می‌توانیم با استفادده از ظرفیت‌های موجود در جامعه زنان روستایی این بحران را مدیریت کنیم و روستاها را به کارکردهای سنتی بازگردانیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده حفاظت از منابع آب، اجرای طرح‌های احیای قنات‌ها، بازیابی آب باران و پساب‌های روستایی را از دیگر موارد در بخش نقشآفرینی زنان دانست و افزود:

امروز شاهدیم در برخی از روستاها زنان با استفاده از انرژی خورشیدی، برق تولید می‌کنند و برق را می‌فروشند باید با همراهی و همکاری زنان روستایی مدیریت مصرف انرژی را توسعه دهیم.

 

*** جمعیت زنان تحصیل‌کرده و شاغل روستایی بیش از مردان است

 

وی افزود: زنان روستایی از اجرای طرح‌های زیست محیطی و تولید محصولات سالم کشاورزی به منظور کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی استقبال می‌کنند و می‌توانند در این زمینه پرچمدار باشند.

ابتکار افزود: باتوجه به اینکه جمعیت زنان تحصیل‌کرده و شاغل روستایی بیش از مردان است باید از توانمندی‌های این زنان برای حفظ روستاها و ایجاد مهاجرت معکوس استفاده کنیم.

 

*** مهمترین برنامه‌ معاونت زنان ریاست‌جمهوری 

 

وی بیان کرد: برای حفظ انسجام اجتماعی و فرهنگی توسعه بوم‌گردی یا گردشگری روستایی به عنوان اشتغال جایگزین از مهمترین برنامه‌های معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بر توسعه امکانات آی تی و آی سی تی در مناطق روستایی تاکید کرد و افزود:

فناوری‌های ارتباطی ابزار نوینی برای زنان روستایی است تا بتوانند محصولات خود را به بازارهای داخلی و جهانی عرضه و ساز و کار مناسبی برای چرخه تولید تا فروش صادرات طراحی کنند.

ابتکار آمادگی خود را برای همکاری با وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه فناوریهای اینترنتی و ارتباطی اعلام کرد.

 

*** یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار اعتبار توسعه روستایی در دولت

 

به گزارش خبرگزاری روستا، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در پایان اظهار داشت:

آیین‌نامه اجرایی اختصاصی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار اعتبار توسعه روستایی در دولت نهایی شده است و این آیین‌نامه سهم زنان روستایی در این اعتبارات را درنظر گرفته‌است.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه