کد خبر:100193
پ
آسفالت سه هزار کیلومتری راه‌های روستایی
وزیر راه و شهرسازی

تامین زیرساخت‌های مناطق روستایی در قالب طرح اقدام ملی / سه هزار کیلومتر راه روستایی آسفالت می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تامین زیرساخت‌های مناطق روستایی در قالب طرح اقدام ملی از آسفالت شدن سه هزار کیلومتر راه روستایی تا پایان سال ۹۹ خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تامین زیرساخت‌های مناطق روستایی در قالب طرح اقدام ملی از آسفالت شدن سه هزار کیلومتر راه روستایی تا پایان سال ۹۹ خبر داد.

 

*** سه هزار کیلومتر راه روستایی آسفالت می‌شود

 

به گزارش خبرگزاری روستا، محمد اسلامی روز شنبه در حاشیه شروع عملیات اجرایی پل کابلی محور سوادکوه-تهران در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت:

در حال حاضر ۲ هزار کیلومتر از طرح آسفالت راه روستایی در سطح کشور در دست اجرا است که در سال‌جاری به پایان می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان سال ۹۹ در قالب طرح اقدام ملی سه هزار کیلومتر راه‌ روستایی در سطح کشور زیر پوشش آسفالت قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: ما برای توسعه روستاها نیازمند به تامین زیرساخت در این مناطق به خصوص در حوزه راه‌ها داریم و در قالب طرح اقدام ملی این کار در حال انجام است.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد:

مازندران در حوزه راه روستایی با محرومیت‌هایی مواجه است و در این طرح به مناطق محروم در استان‌های کشور از جمله مازندران توجه بیشتری می شود.

 

*** توجه به راه‌های اصلی مازندران

 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شروع عملیات اجرایی پل کابلی در محور سوادکوه-تهران، گفت:

با ساخت این پل بخش زیادی از گره کور ترافیکی در این محور برداشته می شود.

اسلامی اظهار داشت: برای این پروژه حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است که تا ۳۰ ماه آینده به اتمام می‌رسد.

وی اضافه کرد: توجه به راه‌های اصلی مازندران به عنوان یکی از محورهای مورد توجه و بهره‌برداری مسافران و گردشگران و راه‌های پرترافیک کشور در برنامه وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد:

با این رویکرد طرح چهار خطه محور سوادکوه–تهران خاتمه یافت و محورهای دیگر (هراز) نیز در دست اجرا است و توجه خوبی در حوزه اعتباری به این بخش از راه می‌شود.

وی همچنین توسعه بندرامیرآباد را از دیگر برنامه‌های وزارتخانه متبوعش ذکر کرد و گفت:

با پیوستن ایران به سازمان اقتصادی اوراسیا، بندرامیرآباد یکی از گذرگاه‌های مهم در این توافق می‌تواند باشد.

اسلامی افزود: شبکه ریلی کشور به این بندر متصل شد و باید هر چه سریع‌تر اسکله رورو ریلی نیز تکمیل شود تا بتوانیم از تمام ظرفیت این بندر استفاده کنیم.

 

*** سفر وزیر راه و شهرسازی به مازندران

 

به گزارش خبرگزاری روستا، وزیر راه و شهرسازی برای افتتاح و کلنگ‌زنی حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیاردریال پروژه راهسازی به مازندران سفر کرد.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه