کد خبر:99935
پ
صحبت‌های مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در خصوص اشتغال‌زایی روستایی
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خبر داد

تخصیص ۲هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال‌زایی روستایی

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، از تخصیص ۲هزار میلیارد تومان تسهیلات، برای اشتغال روستایی خبر داد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، از تخصیص ۲هزار میلیارد تومان تسهیلات، برای اشتغال‌زایی روستایی خبر داد.

 

*** تخصیص ۲هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال‌زایی روستایی

 

به گزارش خبرگزاری روستا، نورالله زاده در حاشیه افتتاح طرح‌های صندوق کارآفرینی امید در شهرستان رفسنجان، گفت: هدف از سفر به رفسنجان افتتاح طرح‌های این صندوق و پایش طرح‌های مورد هدف است.

وی با بیان اینکه طرح‌های مورد حمایت ما به ظرفیت توسعه اشتغال کمک خواهد کرد، تصریح کرد: اولویت صندوق کار‌آفرینی، توسعه مناطق روستایی است و امسال با هماهنگی صورت گرفته با وزارت ورزش و جوانان در صدد هستیم که جوانان را بیشتر مورد حمایت قرار دهیم و حمایت از طرح‌هایی که سرمایه‌گذاری کم، اشتغال بالایی داشته باشند از اهداف ما هستند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، خاطرنشان کرد: امسال برای استان کرمان ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل روستایی در نظر گرفته شده است.

نورالله‌زاده، افزود: سال گذشته هزار‌میلیارد تومان برای مشاغل روستایی در کل کشور اختصاص یافت که امسال این مبلغ دو برابر افزایش داشته است و دو هزارمیلیارد تومان برای اشتغال روستایی تسهیلات در نظر گرفته شده است.

 

*** مجوز برداشت ۱.۵ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی

 

وی، بیان داشت: سال گذشته به صورت پایلوت طرح اعطای تسهیلات به سمن‌های جوانان در تفاهم نامه‌ای با وزارت ورزش و جوانان اجرا شد و امسال این طرح در قانون آمده و سمن‌های بیشتری در توسعه کسب و کار، دفاتر و بقیه فعالیت‌ها می‌توانند از اعتبار تسهیلاتی این صندوق استفاده کنند. 

 

به گزارش خبرگزاری روستا، گفتنی است، طرح اشتغال روستایی و عشایری به دنبال مجوز برداشت ۱.۵ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی با تصویب مجلس برای ایجاد طرح‌های اشتغال در مناطق روستایی و عشایری به اجرا درآمد که مهم‌ترین هدف آن جلوگیری از مهاجرت به کلان‌شهرها،‌ کاهش حاشیه‌نشینی و ماندگاری ساکنین روستا است.منابع طرح اشتغال روستایی برای تبدیل طرح‌های تولیدی روستایی از طریق سه بانک کشاورزی، پست بانک و توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید در اختیار متقاضیان تسهیلات اشتغال روستایی قرار گرفته است.

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه