کد خبر:98062
پ
عشایر خراسان جنوبی
رئیس سازمان امور عشایر ایران خبر داد

نوسازی ناوگان آبرسانی به عشایر خراسان جنوبی با اختصاص ۹۰ دستگاه کامیون تانکردار

رئیس سازمان امور عشایر ایران از نوسازی ناوگان آبرسانی به عشایر خراسان جنوبی با اختصاص ۹۰ دستگاه کامیون تانکردار خبر داد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران از نوسازی ناوگان آبرسانی به عشایر خراسان جنوبی با اختصاص ۹۰ دستگاه کامیون تانکردار خبر داد.

 

*** توقع عشایر از مسئولان

 

به گزارش خبرگزاری روستا، رئیس سازمان امور عشایر ایران در سفر به خراسان جنوبی با نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، و فرماندار و مسئولین این زیرکوه دیدار و گفتکو کرد.

 

کرمعلی قندالی در این دیدار در سخنانی با بیان اینکه شبکه آبرسانی به عشایر از اهمیت ویژه برای ما برخوردار است، اظهار داشت:

عشایر به غیر از تامین آرد، تامین آب و راه توقع دیگری از ما ندارند.

 

وی افزود: اگر قرار است عدالت برقرار شود و محرومیت زدایی صورت گیرد عشایر باید بصورت ویژه دیده شوند.

 

*** تصویب ۱۰۰۰ تن علوفه دامی برای دامداران عشایری خراسان جنوبی

 

قندالی بیان داشت: از محل صندوق توسعه بخش کشاورزی عشایر ۱۰۰۰ تن علوفه دامی مدت دار سه ماهه برای دامداران عشایری خراسان جنوبی مصوب شده است.

 

رئیس سازمان امور عشایر ایران اضافه کرد: ۱۵۰۰ تن علوفه دامی نیز از طرف پشتیبانی امور دام وزارت جهادکشاورزی برای دام عشایر استان در نظر گرفته شده است.

 

وی یادآور شد: امسال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به عشایر خراسان جنوبی اختصاص داده شده است که سهم عشایر زیرکوه بیش از یک میلیارد تومان است.

 

*** عشایر مظلوم واقع شده‌اند

 

قندالی گفت: نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس و مسئولین و فرمانداران استان همیشه با ما همراه بوده و هستند و کمترین چالش را در این استان در این خصوص داشته‌ایم.

 

بر اساس این گزارش، نماینده مردم نهبندان و زیرکوه نیز در این نشست اظهار داشت:

عشایر واقعا مظلوم واقع شده‌اند و این در حالی است که ظرفیت‌های تولیدی بسیار خوبی دارند.

 

فلاحتی ادامه داد: اگر باران ببارد عشایر استان نیازی به خدمات دولتی ندارند؛ خشکسالی باعث شده که به دولت احساس نیاز کنند و طلب استمداد کنند.

 

گفتنی است، رئیس سازمان امور عشایر ایران به منظور افتتاح فاز اول پروژه آبرسانی به عشایر بمرود شهرستان زیرکوه به استان خراسان جنوبی سفر کرده بود.

 

*** بازدید از مجتمع پرورش ۵۰۰ راسی دام عشایری

 

دیدار با استاندار خراسان جنوبی، بازدید از مجتمع پرورش ۵۰۰ راسی دام عشایری در منطقه گرماب زیرکوه، بازدید از کارگاه بسته بندی ذرت شرکت تعاونی‌های عشایری زیرکوه و حضور در جلسه شورای اداری اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی از برنامه‌های رئیس سازمان امور عشایر در این سفر بود.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، بابا داوردان مدیرکل دفتر عمران و امور زیربنایی سازمان امور عشایر، بهرام میراخورلی مشاور رئیس و مدیر حوزه ریاست سازمان، و علیرضا رحیمی رئیس روابط عمومی و امور بین الملل سازمان امور عشایر ایران در این سفر مهندس قندالی را همراهی می‌کردند.

محمد رجبی/۵۶۷۸۹

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه