کد خبر:97962
پ
دهیاری‌های خراسان جنوبی
مدیرکل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری خراسان جنوبی خبر داد

افتتاح ۲۳۶ پروژه دهیاری‌های خراسان جنوبی در دهه مبارک فجر

مدیرکل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری خراسان جنوبی از افتتاح ۲۳۶ پروژه دهیاری‌های این استان در دهه فجر خبر داد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری خراسان جنوبی از افتتاح ۲۳۶ پروژه دهیاری‌های خراسان جنوبی در دهه فجر خبر داد.

 

*** افتتاح ۲۳۶ پروژه دهیاری‌های استان خراسان جنوبی

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرکل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری خراسان جنوبی گفت:

۲۳۶ پروژه دهیاری‌های استان در دهه مبارک فجر با ۱۰۹۰۰۰ میلیون ریال اعتبار به بهره برداری می‌رسد.

 

*** توسعه زیرساخت‌های معابر روستایی

 

عالیه خواجوی روز پنج شنبه افزود: از بین این پروژه‌ها، ۱۲۹ طرح با ۷۵۱۲۲ میلیون ریال اعتبار به اصلاح و توسعه زیرساخت‌های معابر روستایی اختصاص دارد.

به گفته وی، ۳۴ پروژه نیز مربوط به توسعه فضای سبز و بوستان روستایی، ۲۷ طرح احداث اماکن و تاسیسات زیربنایی، ۲۲ طرح احداث و تکمیل مراکز فرهنگی در روستاها، ۸ پروژه ساماندهی و دفع آبهای سطحی، ۷ طرح در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی، ۶ پروژه نیز در بخش خانه‌های ورزش روستایی و ۳ طرح در حوزه تولید و اشتغال است.

 

*** بودجه تخصیص یافته به دهیاری‌ها

 

خواجوی یادآور شد: از ابتدای تاسیس دهیاری‌ها در سال ۸۲ تا امسال ۱۵۰ هزار میلیارد ریال به دهیاری‌های سراسر کشور تخصیص یافته که ۷۵ درصد آن مربوط به دولت یازدهم و دوازدهم بوده است.

 

*** آموزش دهیاران

 

وی در ادامه، آموزش به دهیاران را از اولویت‌های اداره کل امور روستایی استانداری خراسان جنوبی برشمرد و تصریح کرد:

پس از انتخابات دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا و با توجه به جایگزینی ۷۰ درصدی دهیاران و حضور نفرات جدید، برگزاری دوره‌های آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات دهیاری‌ها را در راس برنامه‌های خود قرار داده است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، استان خراسان جنوبی دارای ۹۰۱ دهیاری و ۱۷۸۰ آبادی است که براساس سرشماری سال ۹۵ دارای ۳۱۵۰۷۰ نفر جمعیت بوده‌اند.

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه