کد خبر:97825
پ
قزوین
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری قزوین خبر داد

بهره برداری از ۳۵۴ طرح عمران دهیاری‌های استان قزوین

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری قزوین از بهره برداری از ۳۵۴ طرح عمران دهیاری‌های استان قزوین در زمینه زیرسازی و بهسازی معابر خبر داد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری قزوین از بهره برداری از ۳۵۴ طرح عمران دهیاری‌های استان قزوین در زمینه زیرسازی و بهسازی معابر خبر داد.

  

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری قزوین گفت:

پیروزی انقلاب اسلامی ایران به واقع انقلابی را در حوزه راه‌های روستایی کشور پدید آورد که به طور قاطع می‌توان گفت یکی از بی‌نظیرترین اقدامات صورت گرفته در مناطق محروم بوده است.

 

*** وسایل ارتباطی مدرن

 

اکرم نجفی تأکید کرد: آسفالت شدن راه نیمی از روستاهای استان موید این مسأله است که امروزه بسیاری از روستاهای ما با وجود احداث راه حتی از نعمت وسایل ارتباطی مدرن نظیر اینترنت‌های پرسرعت نیز بهره مند شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۶۴۱ روستای استان قزوین تحت پوشش تلفن‌های همراه است، تصریح کرد:

با وجود گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی، هیچ روستایی را در استان نمی‌توان یافت که حداقل از یک وسیله ارتباطی بهره مند نباشد.

 

*** ۳۵۴ طرح عمران دهیاری‌های استان قزوین

 

نجفی ادامه داد: براساس سرشماری سال ۹۵ نفوس و مسکن، از ۸۲۳ روستای دارای سکنه استان، ۶۳۰ روستا دارای دهیاری بوده که از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده سال گذشته ۸۱۰ میلیارد ریال و در ۶ ماهه نخست امسال نیز ۴۰۰ میلیارد ریال به آن‌ها تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: در هفته دولت امسال نیز ۳۵۴ طرح عمران دهیاری‌های استان قزوین در زمینه زیرسازی و بهسازی معابر و خدمات روستایی با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید و در دهه مبارک فجر نیز ۴۰۱ طرح عمران روستایی با ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری می‌رسد.

 

***  روکش آسفالت

 

نجفی در ادامه یادآور شد: با توجه به اینکه بخش زیادی از راه‌های آسفالته روستایی قزوین در مسیر تردد ماشین آلات سنگین معادن قرار دارند بیشترین آسیب را نیز این وسایل نقلیه که به طور عادی نیز حتی بیش از ظرفیت خود اقدام به حمل بار می‌کنند، به جاده‌های روستایی وارد آورده‌اند که باید اقدامات جدی‌تری برای پیشگیری از این موضوع انجام شود.
به گفته وی، با توجه به عمر مفید راه‌های روستایی، بسیاری از آن‌ها امروز نیازمند بهسازی از جمله روکش آسفالت هستند.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین در پایان گفت:

البته در این ارتباط تخصیص یک درصد از عوارض بهره برداری از معادن به راه‌های روستایی هم که برای مرمت و بهسازی آن‌ها در نظر گرفته شده در دست پیگیری است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه