کد خبر:97365
پ
مدیر کل عشایر خراسان رضوی
مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی خبر داد:

عشایر خراسان رضوی؛ تولیدکننده شش درصد گوشت قرمز کشور

با توجه به سختی های نگهداری و پرورش دام نزد عشایر، در استان خراسان رضوی، عشایر تولید ۶ درصد گوشت قرمز سراسر کشور را بر عهده دارند.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی اظهار داشت با توجه به سختی های نگهداری و پرورش دام عشایر این استان تولید ۶ درصد گوشت قرمز سراسر کشور را بر عهده دارند.

 

***تولید سالیانه بیش از ۲۰۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور

 

 

نبوی فرد با بیان این مطلب گفت: سالانه بیش از ۲۰۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور به همت جمعیت عشایری تولید می شود که براساس اعلام مرکز آمار ایران هر نفر از عشایر گوشت مصرفی ۱۶ نفر را در ایران تولید می کند.

وی افزود: گرچه عشایر جمعیت اندک دارند اما در حوزه تولید گوشت نقش بزرگ و تعیین کننده ایفا می کنند.

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی با بیان اینکه عشایر  استان سالانه بیش از ۱۲ هزار تن گوشت تولید می کنند گفت: عشایر خراسان رضوی از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۹ هزار تن گوشت تولید کردند.

 

***نگهداری و پرورش حدود یک میلیون واحد دامی

 

نبوی فرد افزود: عشایر استان تولید گوشت قرمز را با نگهداری و پرورش حدود یک میلیون واحد دامی انجام می دهند. وی جمعیت عشایر این استان را ۲ درصد کل جمعیت روستایی بیان کرد و گفت: خراسان رضوی هفت هزار خانواده عشایری با جمعیت ۳۵ هزار نفر دارد که ۶ دهم درصد از کل جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان را تشکیل می دهند.

جمعیت عشایر خراسان رضوی  ۳٫۳۱ درصد جمعیت عشایر ایران است و هر سال ۱۸ درصد اعتبارات سازمان امور عشایری جذب این قشر می شود.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه