کد خبر:97357
پ
قندالی در فارس
رئیس سازمان امور عشایر کشور خبر داد:

افزایش درآمد خانوارهای عشایری کشور

یکی از برنامه های راهبردی سازمان امور عشایر کشور این است که در پایان برنامه ششم درآمد خانوارهای عشایری به دو برابر درآمد فعلی افزایش پیدا کند.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، قندالی اظهار کرد: یکی از برنامه های راهبردی سازمان امور عشایر کشور این است که در پایان برنامه ششم درآمد خانوار های عشایری را به دو برابر درآمد فعلی برسانیم.

 

***طرح زنجیره تولید گوشت قرمز

 

رئیس سازمان امور عشایر کشور با اشاره به اینکه تنها با طرح زنجیره تولید گوشت قرمز در برخی نقاط ۶۰ ملیون ریال به درآمد خانوارهای عشایری اضافه شده است افزود: در حوزه معیشت عشایر نیز بهره وری از منابع را در جهت افزایش درآمد خانوارهای عشایری در دستور کار قرارداده ایم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از مناطق عشایری شهرستان لارستان خاطر نشان کرد هر چند وظیفه اصلی سازمان امور عشایر ارائه خدمات به کوچندگان عشایری است ولی هر جا که عشایر داوطلب باشند ما حاضریم مناطق اسکان را مطالعه و زیر ساخت ها را آماده کنیم.

 

***توجه به اشتغال پایدار عشایر

 

این مقام مسئول توجه به اشتغال پایدار عشایر و تنوع اشتغال آنان را از اولویت نخست در برنامه ریزی ها بر شمرد و اظهار داشت کسانی که آماده اند در فعالیت های تولیدی کار کنند تسهیلات با کارمزد ۴درصد و بازپرداخت ۵ ساله دریافت می کنند.

وی طرح ویژه ارائه خدمات آموزشی را یکی دیگر از برنامه های این سازمان خواند که در سال جاری ۱۱۰ هزار نفراز بهره برداران عشایری را در ۶ استان کشور زیر پوشش آموزش های ترویجی، مهارتی قرار خواهد داد.

رئیس سازمان امور عشایر کشور با حضور در میان عشایر منطقه ۱۲ برکه شهرستان لارستان،گفت: استان فارس و شهرستان لارستان را به لحاظ وسعت، پراکندگی عشایر و جمعیت عشایر یکی از مناطق حائز اهمیت در سطح کشور دانست.

فرماندار ویژه شهرستان لارستان نیز در این بازدید گفت: علی رغم کارهای خوبی که صورت گرفته ولی با توجه به بعد مسافت و پراکنش مناطق عشایری این عزیزان هنوز مشکلات عدیده ای دارند که امیدواریم با تعامل و همکاری سازمان امور عشایر کشور و اداره کل امور عشایر استان این معضلات رفع شود.

حسنی آمادگی خود و ادارات شهرستان را در جهت رفع مشکلات عشایر اعلام نمود.

 

***تسهیلات ویژه جامعه مولد عشایری

 

مدیر کل امور عشایر استان فارس نیز در مورد تسهیلات ویژه جامعه مولد عشایری گفت: تسهیلات خشکسالی و تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز که از سنوات قبل آغاز شده بود در سال جاری نیز ادامه دارد، همچنین تسهیلات اشتغال پایدار در حوزه روستایی و عشایری به منظور افزایش درآمد خانوارهای عشایری نیز در قالب ارائه طرح توجیهی امسال به عشایر پرداخت می‌گردد.

شایان ذکر است در این سفر میرآخورلی مدیر حوزه مدیریت و مشاور رئیس سازمان در امور بین الملل سازمان امور عشایر ایران، اسکندری مشاور ریاست سازمان امور عشایر کشور، قندالی را همراهی می‌کردند.

گفتنی است شهرستان‌ لارستان محل زندگی بخشی از عشایر ایل قشقایی و عرب خمسه از طوایف عمله، عرب و باصری به تعداد  ۲۰۸۳  خانوار می باشد .

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه