کد خبر:97328
پ
امید
معاون توسعه روستایی تاکید کرد

ضرورت ایجاد بانک روستا و تمرکز منابع در چارچوب خاص

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم با تاکید بر ایجاد بانک روستا و تمرکز منابع در یک چارچوب خاص و مشخص برای ساماندهی ارائه تسهیلات روستایی تاکید کرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم با تاکید بر ایجاد بانک روستا و تمرکز منابع در یک چارچوب خاص و مشخص برای ساماندهی ارائه تسهیلات روستایی تاکید کرد.

 

*** ایجاد بانک روستا

 

به گزارش خبرگزاری روستا، معاون توسعه روستایی در نشستی با مدیرعامل پست بانک درباره مدیریت منابع مالی در روستاها در راستای ایجاد بانک روستا خاطرنشان کرد: باید با ایجاد بانک روستا و تمرکز منابع در یک چارچوب خاص و مشخص  بتوانیم به روستاها برای پیشبرد اهداف‌ اقتصادی شان کمک کنیم.

محمد امید افزود: منابعی که در روستا داریم و منابعی که دولت تزریق می‌کند در روستا عدد بزرگی است که باید برنامه ریزی دقیق‌تری در این زمینه داشته باشیم

وی اظهار کرد: کارت اعتباری برای سطوح مختلف نیازمندان روستایی باید ایجاد شود.

مدیرعامل پست بانک نیز در این نشست اظهار کرد: ۱۷۰۰ روستا در سطح کشور دستگاه ATM دارند.

 

*** میزان پرداخت تسهیلات صندوق اشتغال روستایی

 

فرهی ادامه داد: در صندوق اشتغال روستایی ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌ایم.

وی افزود: منابعی که در ۷۰۰۰ باجه روستایی جذب کرده‌ایم در روستاها مصرف شده و به سطح شهر نیامده است.

مدیرعامل پست بانک در ادامه خاطرنشان کرد: کارت اعتباری روستایی تا سقف ۱۵ میلیون تومان برای تسهیلات روستایی در نظر گرفته‌ایم.

 

 

معاون سابق معاونت توسعه روستایی در این نشست اظهار کرد: تجربیاتی که در گذشته داشتیم صندوق خرد روستایی با حضور ریش سفیدان روستایی بوده ولی متاسفانه بر اساس سوء مدیریت‌های محلی سمت و سوی تسهیلات به سمت طایفه‌گری  و بدون حساب و کتاب رفت و به ناچار صندوق خرد محلی جمع شد.

 

*** واگذاری بانک روستا به صورت عاملیت

 

پورهاشمی ادامه داد: در زمان سید ابوالفضل رضوی، معاون پیشین توسعه روستایی فرمول یارانه سود، واگذاری بانک روستا به صورت عاملیت بود که تشخیص داده شد با صندوق کارآفرینی امید انجام شود و طرح مشارکتی با صندوق ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: تفاهم نامه آخر با نگاه پست بانک در مناطق محروم، اختصاص کارت اعتباری یارا کارت بود که طبق این تفاهم نامه با تعهدات کامل پست بانک و تخصیص اعتبار پست بانک تعهداتی ایجاد کردیم.

 

 

معاون سابق معاونت توسعه روستایی در ادامه افزود: حدود ۶۰۰ باجه پست بانک در کشور داریم که بر اساس ابزارهای الکترونیکی برای معاملات عمل می‌کنند.

وی افزود: دیدگاه ما این است که این باجه‌ها به پایگاه‌های اقتصادی روستا تبدیل شوند تا تمامی دستگاه‌ها بتوانند از آنها استفاده کنند.

 

معاون توسعه روستایی نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: باشگاه مشتریان باید راه‌اندازی شود تا مشتریان از تخفیفات ویژه تسهیلات استفاده کنند.

 

*** فعالیت‌های جانبی متعدد در بحث بانک روستا

 

امید افزود: باید فعالیت‌های جانبی متعددی در بحث روستا و مجموعه بانک روستا شروع کنیم تا نتایج خوبی از آن حاصل شود.

وی ادامه داد: باید تصمیم گیری کنیم تا مجموعه معاونت به سمت مطالبه‌گری و نظارت باشد و ایجاد هماهنگی‌ها نیز در این زمینه از ضروریات است.

امید گفت: شورایی را باید زیر نظر معاون اول ایجاد کنیم و دستگاه‌های متعدد وظایفش در این حوزه مشخص شود تا بتوانیم با رفع موانع، دستگاه‌ها را تقویت کنیم.

 

*** نگاه ما یک نگاه تجاری

 

وی ادامه داد: باید وارد مواردی بشویم که منافع بیشتری به جامعه هدف ما برساند.

باید نگاه ما یک نگاه تجاری باشد تا منافع هم در درازمدت برای بانک بیشتر شود.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، معاون توسعه روستایی در پایان خاطرنشان کرد:

جلوگیری از انحراف در مسیر پرداخت تسهیلات پست بانک ضروری است تا بتوانیم منابع را به بهترین وجه مدیریت کنیم و از فرصت‌های بهتری برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در روستاها حمایت به عمل آوریم.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه