کد خبر:97284
پ
مدیر کل روستایی قزوین
مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین خبر داد

راه اندازی طرح احداث بازارچه محلی در منطقه طارم سفلی

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری قزوین از راه اندازی طرح احداث بازارچه محلی در منطقه طارم سفلی و بهره مندی ۷۴ روستا از منافع آن خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرکل دفتر روستایی و شورا های استانداری قزوین از راه اندازی طرح احداث بازارچه محلی در منطقه طارم سفلی و بهره مندی ۷۴ روستا از منافع آن خبر داد.

 

***توزیع مالیات بر ارزش افزوده بین دهیاری ها

 

نجفی در بازدید ازدهستان چقور منطقه طارم سفلی و در جمع اهالی این منطقه در سخنانی گفت: در دفتر روستایی استانداری مالیات بر ارزش افزوده بین دهیاری ها و روستا های فاقد دهیاری توزیع می شود که از ابتدای سال ۹۶ تا آذر ماه سال جاری در دهستان چقور بیش از یک میلیارد و صد میلیون تومان اعتبار تخصیص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: مالیات بر ارزش افزوده بر اساس سرانه جمعیت توزیع می شود که ملاکش سر شماری است که متاسفانه از ابتدای سال ۹۷ اعتبارات مربوط به عوارض سوخت و دخانیات در بین دهیاری ها توزیع نشده است.

مدیرکل دفتر روستایی و شورا های استانداری قزوین تاکید کرد: مسائل و مشکلات بخش طارم سفلی از کانال دستگاه های اجرایی استان پیگیری می شود اگرچه منابع و امکانات محدود ومطالبات مردم نا محدود است که باید برای حل این مشکلات به دنبال راهکار مناسب بود.

 

***انجام پروژه های مشارکتی

 

نجفی با اشاره به انجام پروژه های مشارکتی بیان داشت: انجام پروژه های مشارکتی دهیاری ها وطرح های محرومیت زدایی با حمایت دولت  و قرارگاه پیشرفت و آبادانی صورت می گیرد و بخشی  از این طرح ها نیز با همراهی و مشارکت اهالی روستا ها می باشد که در این راستا اقدامات خوبی در قالب طرح های مشارکتی صورت گرفته است.

 

***همکاری شوراهای اسلامی روستا و تعاونی ها در اجرای طرح های اقتصادی

 

نجفی با تاکید بر همکاری و ورود دهیاری ها، شوراهای اسلامی روستا و تعاونی دهیاری ها در اجرای طرح های اقتصادی گفت: مجوز بازارچه فروش محصولات زیتون در حاشیه اتوبان با پیگیری مجموعه  مدیریت استان و همکاری سازمان حمل نقل جاده ای اخذ شده که ۷۴ روستا در منطقه طارم سفلی از درآمد این طرح بهرمند خواهند شد.

وی در ادامه تاکید کرد: دهیاری ها به دنبال خود کفایی و منابع درآمدی پایدار باشند و این آمادگی وجود دارد که تسهیلات ارزان در اختیارشان قرار بگیرد.

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه