کد خبر:96261
پ
اکوتوریسم
خبرگزاری روستا گزارش می‌دهد:

برگزاری کنفرانسی با رویکرد اکوتوریسم و گردشگری روستایی

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری اظهار امیدواری کرد، کنفرانسی با رویکرد اکوتوریسم و گردشگری روستایی به میزبانی ایران  برگزار گردد.

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری اظهار امیدواری کرد، کنفرانسی با رویکرد اکوتوریسم و گردشگری روستایی به میزبانی ایران برگزار گردد.

 

*** توسعه گردشگری روستایی

 

به گزارش خبرگزاری روستا، «زوراب پلولیکاشویلی»  در حاشیه چهلمین اجلاس جهانی گردشگری (UNWTO) اظهار داشت:

این موضوع می‌تواند بستری برای آشنایی با خانه‌های سنتی، فرهنگ و غذاهای سنتی و از همه مهمتر ایجاد فرصت های شغلی فراهم کند.

وی با بیان اینکه برای هر کشور معرفی گردشگری منطقه‌ای و روستایی اهمیت بالایی دارد، اظهار داشت:

ایجاد روستاهای گردشگری ظرفیت خوبی برای حمایت از افراد و خانواده‌هایی است که از شهرهای خود دور هستند.

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری از دیگر آثار مثبت این راهبرد را جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها و کمک به ماندگاری آنها در روستا دانست.

 

*** برگزاری دوره‌های آموزشی برای افراد بومی

 

وی با بیان اینکه برای تحقق این مهم باید دوره‌های آموزشی برای افراد بومی برگزار شود، گفت:

در همین چارچوب برای یک یا دو سال آینده برنامه‌ای برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری روستایی و منطقه‌ای پیش بینی شده است.

پلولیکاشویلی بیان کرد: کشورها حتی می توانند با اشتراک گذاشتن ظرفیت‌های گردشگری روستایی به رقابت پرداخته و گردشگری روستایی را آموزش داده و تقویت کنند.

 

*** اکوتوریسم و گردشگری روستایی

 

وی با بیان اینکه قرار است در این باره کنفراسی برگزار شود، اظهار امیدواری کرد که این برنامه را به میزبانی ایران با رویکرد اکوتوریسم و گردشگری روستایی برگزار کرد.

سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) مستقر در شهر مادرید اسپانیا، از نمایندگی‌های سازمان ملل متحد در بخش گردشگری است که در رابطه با امور جهانگردی سیاست گذاری می‌کند و امروزه پیشتازترین و شناخته شده ترین سازمان بین المللی مرتبط با سفر و گردشگری در جهان است. 

در حال‌ حاضر اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری ۵۵۷ عضو هستند که جمهوری اسلامی ایران ۱۶ عضو دارد و شهرداری همدان، شرکت سیاحتی علیصدر و دهکده گردشگری گنجنامه سه عضو همدانی این اجلاس جهانی هستند. 

 

*** همدان پایتخت گردشگری آسیا

 

به گزارش خبرگزاری روستا، همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران از سوی کنفرانس گفت و گوی همکاری آسیایی (ACD) به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال ۲۰۱۸ انتخاب شده است و پیش از این نیز کنفرانس بین المللی گفت و گوی همکاری آسیایی (ACD) از پنجم تا هفتم شهریور امسال به میزبانی همدان برگزار شد. 

 

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری ایرنا
ارسال دیدگاه