کد خبر:96094
پ
عشایر فارس
مدیرکل امور تعاونی‌های سازمان امور عشایر خواستار شد:

تلاش اتحادیه‌ها و تعاونی‌های عشایری برای افزایش تولید کنسانتره

مدیرکل امور تعاونی‌های سازمان امور عشایر خواستار افزایش تلاش اتحادیه‌ها و تعاونی‌های عشایری برای افزایش تولید کنسانتره شد.

مدیرکل امور تعاونی‌های سازمان امور عشایر خواستار افزایش تلاش اتحادیه‌ها و تعاونی‌های عشایری برای افزایش تولید کنسانتره شد.

 

*** تلاش تعاونی‌های عشایری برای افزایش تولید کنسانتره

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرکل امور تعاونی‌ها و نظام بهره‌برداری سازمان امور عشایر با اشاره به پایین بودن سهم مصرف کنسانتره در دام عشایر خواستار تلاش اتحادیه‌ها و تعاونی‌های عشایری برای افزایش تولید آن شد.

به نقل از روابط عمومی امور عشایر فارس، جلسه مجمع عمومی اتحادیه تعاونی‌های عشایری سیار استان فارس با حضور مدیرکل امورتعاونی‌ها و نظام بهرداری سازمان امور عشایر، مدیرعامل صندوق توسعه بخش کشاورزی عشایری ، مدیرکل امور عشایر فارس و اعضای مجمع برگزار شد.

مدیرکل امور تعاونی‌ها و نظام بهره برداری سازمان امور عشایر ایران با اشاره به پایین بودن سهم مصرف کنسانتره در دام عشایر خواستار تلاش اتحادیه‌ها و تعاونی‌های عشایری برای افزایش تولید آن شد.

 

*** فعالیت‌های ضروری در تشکل‌های عشایری

 

احمد رحیمی با اشاره به اهمیت تأمین و توزیع نهاده‌های دامی توسط تشکل‌ها بر افزایش سرمایه اعضای تشکل‌های عشایری و استفاده از تسهیلات تاکید کرد.

وی عرضه دام عشایر در عید قربان، توسعه صنایع دستی عشایر، کاشت و برداشت گیاهان دارویی و راه اندازی فروشگاه‌های بزرگ عرضه دام عشایر را از جمله فعالیت‌های ضروری در تشکل‌های عشایری عنوان کرد.

مدیرعامل صندوق توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی عشایری نیز در این مجمع با اشاره به تغییر بخشی از فعالیت‌های این صندوق، از پرداخت نقدی به غیر نقدی یعنی نهاده‌های دامی از سال ۱۳۹۵ به بعد، این صندوق را پشتوانه‌ای مؤثر برای تشکل های عشایری عنوان کرد.

 

*** افزایش سرمایه صندوق توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی عشایری

 

مرتضی ذوالانوار اتحادیه و تعاونی‌های عشایری فارس را از جمله تشکل‌های اولیه در تشکیل صندوق توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی عشایری عنوان کرد و خواستار افزایش سرمایه این تشکل‌ها در صندوق و ارتقاء جایگاه آنان شد.

مدیر کل امور عشایر فارس نیز در این نشست در سخنانی خواستار ورود بیش از پیش تشکل‌ها در فعالیت‌های اقتصادی از جمله خرید و عرضه محصولات تولیدی عشایر، فعالیت‌های گردشگری عشایر، بیمه دام عشایر، ترویج خوراک دام، حضور در نمایشگاه‌های مختلف تولیدی و افزایش بهره‌وری در حوزه دام و تولیدات دامی شد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، استان فارس با دارا بودن بیشترین جمعیت عشایری کشور، دارای یک اتحادیه تعاونی عشایری، ۲۳ شرکت تعاونی عشایری، ۷۰ فروشگاه عشایری، یک میدان عرضه دام و یک کارخانه تولیدخوراک دام است.

 

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر
ارسال دیدگاه