کد خبر:95823
پ
آبزی پروری
خبرگزاری روستا گزارش می‌دهد

انعقاد تفاهم‌نامه توسعه شهرک‌های آبزی‌پروری

تفاهم‌نامه توسعه شهرک‌های آبزی‌پروری میان شرکت شهرک‌های کشاورزی و سازمان شیلات ایران منعقد شد.

تفاهم‌نامه توسعه شهرک‌های آبزی‌پروری میان شرکت شهرک‌های کشاورزی و سازمان شیلات ایران منعقد شد.

 

*** تفاهم‌نامه توسعه شهرک‌های آبزی‌پروری

 

به گزارش خبرگزاری روستا، به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های کشاورزی، تفاهم‌نامه توسعه شهرک‌های آبزی‌پروری میان شرکت شهرک‌های کشاورزی و سازمان شیلات ایران منعقد شد.

در اجرای سیاست‌های توسعه‌ای وزارت متبوع و به‌ منظور تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی با هدف گسترش و توسعه شهرک‌های آبزی‌پروری در آب‌های داخلی و سواحل خلیج فارس و دریای خزر،

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی، در خصوص این تفاهم‌نامه، اظهار داشت:

در اجرای این تفاهم‌نامه و کار مشترک دو مجموعه، امیدواریم در آینده نزدیک شاهد توسعه شتابان آبزی‌پروری در سطح کشور و استان‌ها با هدف افزایش تولید، ایجاد اشتغال و ارزآوری برای کشور خواهیم بود.

 

*** ظرفیت‌های بالقوه در سواحل استان‌های شمالی و جنوبی

 

منصوری از وجود ظرفیت‌های بالقوه در سواحل استان‌های شمالی و جنوبی خبر داد و افزود:

با همکاری سازمان شیلات ایران و شناسایی و استعدادیابی و در اختیار گرفتن عرصه‌ها و همچنین انجام مطالعات، جذب سرمایه‌گذار و همچنین تدوین نظام بهره‌برداری مناسب، به گونه‌ای عمل خواهد شد که بتوانیم با جذب سرمایه‌های بخش خصوصی، اتکا به منابع دولتی جهت ایجاد زیرساخت‌های شیلاتی را کمتر کنیم.

 

*** پرورش میگو

 

 

وی با اشاره به اقتصادی بودن آبزی‌پروری و پرورش میگو ، استقبال سرمایه‌گذاران را برای حضور در این عرصه‌ را کم‌نظیر عنوان کرد.

در این نشست، رئیس سازمان شیلات ایران، شهرک‌های کشاورزی را الگوی مناسب برای ایجاد شهرک‌های آبزی‌پروری دانست و با اشاره به مزیت انتقال مالکیت توسط شرکت شهرک‌ها ، توجه به اهلیت سرمایه‌گذاران را به عنوان یک کار اساسی خواستار شد.

 

 

به گزارش خبرگزاری روستا، رئیس سازمان شیلات ایران آموزش، توجه به زنجیره تولید و برنامه‌ریزی برای تامین نهاده‌های مورد نیاز از مهم‌ترین ملزومات فعالیت‌های توسعه‌ای عنوان کرد. 

 

 

 

 

انتهای پیام///

 

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه