کد خبر:95692
پ
عشایر
مدیرکل امور عشایر فارس:

نیارمند استقرار ۳۵ مدرسه عشایر در فارس هستیم

مدیرکل امور عشایر فارس با اشاره به ساماندهی وضعیت مدارس عشایر در سال‌های اخیر، ۳۵ منطقه عشایری فارس را نیازمند به استقرار مدارس و  نیروی آموزشی جدید دانست.

مدیرکل امور عشایر فارس با اشاره به ساماندهی وضعیت مدارس عشایر در سال‌های اخیر، ۳۵ منطقه عشایری فارس را نیازمند به استقرار مدارس و نیروی آموزشی جدید دانست.

 

*** استقرار مدارس عشایر در فارس

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرکل امور عشایر فارس در خصوص ساماندهی مدارس عشایر، اظهار کرد:

علی‌رغم ساماندهی وضعیت مدارس عشایری در سال‌های اخیر اما همچنان ۳۵ منطقه عشایری فارس نیاز به استقرار مدارس جدید و طبیعتا نیروی آموزشی جدید دارند.

‌روح‌الله بهرامی به وضعیت مدارس عشایرِ فارس که اغلب در چادر و کانکس برپا می‌شود اشاره و عنوان کرد:

در اغلب مناطق عشایری به تعداد کافی دانش آموز و نیروی آموزشی به ویژه در مقطع ابتدایی وجود دارد و مدارس دائر است‌.

 

*** وضعیت ایلراه‌های عشایر

 

وی همچنین با اشاره به وضعیت فعلی ایل‌راههای استان، گفت:

به دلیل توسعه مراکز شهری، صنعتی، نظامی، خدماتی و کشاورزی بخشی از ایل راه‌های عشایری فارس تخریب و یا مسدود شده است‌.

مدیرکل امور عشایرِ فارس ادامه داد:

اداره‌کل امور عشایر فارس با اعتباری بالغ بر یکهزار و ۵۰۰ میلیون ریال اقدام به شناسایی، نقشه‌برداری و ثبت ایل راه‌های باقی مانده استان به وسعت ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع کرده است‌.

بهرامی خاطرنشان کرد: در مناطقی که مسیرها مسدود شده، مسیرهای جایگزین با هماهنگی ادارات ذی‌ربط از جمله اداره‌کل منابع طبیعی فارس تعریف شده است‌.

 

*** ساماندهی اسکان عشایری

 

به گفته وی، به منظور ساماندهی اسکان عشایرِ متقاضی اسکان، تاکنون تعداد ۲۰۰ کانون اسکان در سطح استان شناسایی شده که در حال حاضر متقاضیان در ۱۳۲ کانون مستقر شده‌اند و از خدمات زیربنایی و رفاهی برخوردارند‌.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرکل امور عشایرِ فارس همچنین به تدابیر لازم برای برخورد با بحران‌های احتمالی ناشی از سرمازدگی در مناطق عشایری استان نیز اشاره و اظهار کرد:

پیش‌بینی‌های لازم از جمله اطلاع‌رسانی به عشایر و هماهنگی با دستگاه‌های ذی‌ربط و تعاونی‌های عشایری برای تامین نفت و سوخت فسیلی مورد نیاز انجام شده است‌.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری ایسنا
ارسال دیدگاه