کد خبر:95741
پ
واکسن آنفلوانزای طیور
خبرگزاری روستا گزراش می‌دهد

تولید واکسن آنفلوانزای طیور در انتظار اختصاص بودجه

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از عدم اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومانِ تصویب شده در مجلس برای تولید واکسن آنفلوانزای طیور انتقاد کرد.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از عدم اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومانِ تصویب شده در مجلس برای تولید واکسن آنفلوانزای طیور انتقاد کرد.

 

*** تولید واکسن آنفلوانزای طیور

 

به گزارش خبرگزاری روستا، اسحاقی، رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در خصوص وضعیت تهیه واکسن آنفلوانزای طیور در موسسه رازی، اظهار داشت:

این بیماری از جمله بیماری‌های خطرناک طیور است که شیوع آن به سرعت اتفاق می‌افتد و خسارت‌های اقتصادی فراوانی را در مزارع پرورشی به بار می‌آورد.

 

*** فعالیت‌های موسسه رازی

 

 

وی با اشاره به ۱۵ یال فعالیت موسسه رازی، افزود:

موسسه رازی در ۱۵ سال گذشته به منظور وظایف ملی و حاکمیتی، تمام امکانات خود را برای شناسایی سویه‌های در گردش به کار گرفته و در این سال‌ها محققان این مجموعه در آزمایشگاه آنفلوانزای موسسه به صورت شبانه روزی با سازمان دامپزشکی همکاری کرده‌اند.

 

*** عدم تخصیص بودجه مصوب

 

رئیس موسسه رازی از وجود آزمایشگاه‌های پیشرفته تشخیص آنفلوانزای طیور و تولید واکسن با سویه “H9N2”  خبر داد و گفت:

 اسفندماه سال گذشته مجلس شورای اسلامی با تصویب بند الحاقی تبصره ۱۳ لایحه بودجه ۹۷، تصویب کرد معادل دو هزار میلیارد ریال برای تولید و ارتقای کیفیواکسن آنفلوانزای طیور در اختیار موسسه رازی قرار بگیرد، اما با گذشت بیش از نیمی از سال ۹۷ هنوز ریالی از این مبلغ اختصاص نیافته است.

 

*** ضرورت همکاری نهادهای زیربط 

 

اسحاقی بر همکاری نهاد‌های زیربط برای اجرای این بند از لایحه تاکید کرد و افزود:

هماهنگی و همکاری نهادهای مسئول برای اجرای این بند از لایحه بودجه ضروری است، زیرا برای تولید واکسن آنفلوانزای طیور چه در بخش خصوصی یا در موسسه رازی نباید زمان را بیش از این از دست داد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، لازم به ذکر است سال گذشته همایش ملی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با هدف ارتقای توانمندی و آگاه‌سازی بهره‌برداران صنعت طیور برگزار شد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه