کد خبر:95600
پ
شبکه تولید فرش—
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی خبر داد

ایجاد هفت شبکه تولید فرش در روستاهای خراسان شمالی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی از راه‌اندازی هفت شبکه تولید فرش با رویکرد شناسایی بازار فروش فرش در روستاهای خراسان شمالی خبر داد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی از راه‌اندازی هفت شبکه تولید فرش با رویکرد شناسایی بازار فروش فرش در روستاهای خراسان شمالی خبر داد.

 

*** راه‌اندازی شبکه‌های تولید فرش روستایی در قالب تفاهم سه‌جانبه 

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی، اظهار داشت:

شبکه‌های تولید فرش روستایی در قالب تفاهم سه‌جانبه میان شرکت شهرک‌های صنعتی، قرارگاه توسعه و آبادانی سپاه جوادالائمه(ع) و سازمان فنی و حرفه‌ای ایجاد شده است و با رویکرد شناسایی بازار فروش فرش از این تولیدکنندگان حمایت می‌شود. 

سیاوش وحدت تصریح کرد: بازاریابی فرش دستباف از اهداف مهم تفاهم‌نامه مزبور است. 

 

*** ایجاد شبکه‌های بازار فروش

 

وی برگزاری دوره‌های آموزش رایگان برای بافندگان عضو شبکه‌ تولید فرش را از برنامه‌های مهم برای رونق صنعت فرش‌بافی عنوان کرد و گفت:

در هفت ماه از گذشت انعقاد تفاهم‌نامه، ۲۷۰ نفر در هفت روستا، آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند که برای تولیدات این بافندگان، شبکه‌های بازار فروش فراهم می‌شود. 

وحدت در خصوص تولید شبکه‌ فرش با اعلام اینکه طرح و رنگ به کار رفته در تولید فرش دستباف یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در بازاریابی مورد توجه قرار گیرد، گفت:

اکنون شمار رنگ‌های به کار رفته توسط بافندگان در روستاهای هدف، بیشتر شده و طرح‌های به کار رفته در تولید نیز مطابق آموزش‌های فرا داده شده مورد توجه بوده است. 

*** فروش ۱۱۰ تخته فرش تولیدی

وحدت گفت: در طول هفت ماه فعالیت این شبکه در روستاهای استان، ۱۱۰ تخته فرش تولیدی فروخته شد. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی، تاکید کرد:

ارائه آموزش به فرش‌بافان عضو شبکه تولید فرش و استفاده از طرح و نقش متناسب با نیاز بازار به فروش محصولات این روستاها کمک کرده است. 

*** ۱٫۶ میلیارد ریال برای شبکه تولید فرش هزینه شده است

مشاور اقتصادی قرارگاه توسعه و آبادانی سپاه جوادالائمه خراسان شمالی نیز در این رابطه، گفت:

تا کنون یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای ایجاد این شبکه‌ها هزینه شده است. 

مرتضی حسینی اظهار داشت: در این مدت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای تامین تجهیزات مورد نیاز و ۴۰۰ میلیون ریال برای آموزش بافندگان عضو شبکه تولید فرش صرف شده است.

 

*** اهداف ایجاد شبکه تولید فرش

 

مشاور اقتصادی قرارگاه توسعه و آبادانی سپاه جوادالائمه خراسان شمالی، گفت:

در گام نخست، رویکرد ما آموزش و توانمندسازی بافندگان برای پاسخ به ذائقه بازار است و در سال‎های آتی تلاش داریم تا با شناسایی بازارهای خارجی و توانمند شدن بافندگان برای پاسخ به نیاز مشتریان، برای صادرات هم تولید داشته باشیم. 

 

به گزارش خبرگزاری روستا، خراسان شمالی بیش از ۲۰ هزار بافنده دارد. 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری جمهوری اسلامی
ارسال دیدگاه