کد خبر:95403
پ
خرما
معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خبر داد

برگزاری نخسین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی خرما

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از برگزاری نخسین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی خرما در ۲۲ تا ۲۴ آبان ماه خبر داد.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از برگزاری نخسین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی خرما در ۲۲ تا ۲۴ آبان ماه خبر داد.

 

***  استان بوشهر سالانه ۱۵۰ هزار تن خرما تولید می‌کند

 

به گزارش خبرگزاری روستا، معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، اظهار داشت:

در ۲ ماه اخیر با آغاز برداشت خرما در این استان ۱۰ هزار تن محصول به خارج از کشور صادر شد.

قاسم محمدزاده افزود: خرمای صادر شده از نوع کبکاب و زاهدی است که بیشتر به کشورهای روسیه، اوکراین و هند صادر شده است. 

وی عنوان کرد: استان بوشهر سالانه ۱۵۰ هزار تن خرما تولید می‌کند که پیش‌بینی شده تا پایان سال ۳۰ هزار تن خرمای این استان به خارج کشور صادر شود. 

 

*** دلایل لزوم تمرکز صادرکنندکان برای صادرت خرما به کشورهای شرق آسیا

 

محمدزاده ادامه داد: مجموع خرمای صادراتی کشور ۱۵۰ هزار تن است که استان بوشهر با صادرات سالانه ۳۰ هزار تن ۲۰ درصد این صادرات را به خود اختصاص داده است. 

وی اظهار داشت: در دنیا هفت میلیون تن خرما تولید می‌شود که به دلیل تازه‌خوری این محصول تنها یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن آن در بین کشورها تجارت می‌شود. 

محمدزاده افزود: با توجه به اقتصاد روبه رشد کشورهای شرق آسیا مانند هند، مالزی و ویتنام شرایط ایجاب می‌کند صادرکنندگان استان بوشهر تمرکز بیشتری برای صادرات به چنین کشورهایی داشته باشند. 

وی گفت: وجود شمار قابل توجهی از مسلمانان جهان در این منطقه از دیگر دلایل ایجاب‌کننده برای افزایش تمرکز به این کشورها به عنوان مقصد خرمای صادراتی استان بوشهر است. 

 

*** افزایش نرخ ارز یک ظرفیت ارزشمند برای صادرات خرما

 

محمدزاده تاکید کرد: افزایش نرخ ارز نیز یک ظرفیت ارزشمند برای صادرات خرمای استان بوشهر است که باید از این شرایط به نحو مطلوبی استفاده شود. 

وی گفت: خرما در این استان  از حیث کیفی یکی از بهترین نوع خرمای تولیدی در کشور است و این امر می‌طلبد برای افزایش سهم صادرات آن تلاش جدی صورت گیرد. 

 

به گزارش خبرگزاری روستا، معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به برگزاری نخسین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی خرما، گفت:

این نمایشگاه که در ۲۲ تا ۲۴ آبان ماه برگزار می‌شود ظرفیتی بسیار خوب برای معرفی خرمای استان بوشهر است. 

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری ایرنا
ارسال دیدگاه