کد خبر:94784
پ
مالچ‌پاشی و نهال‌کاری

افتتاح پروژه مالچ‌پاشی و نهال‌کاری در بیابان‌ و شنزارهای خوزستان

پروژه مالچ‌پاشی و نهال‌کاری در اراضی بیابانی و شنزارهای خوزستان در سطح ۱۱ هزار هکتار با حضور رئیس دفتر رئیس‌جمهور افتتاح شد.

پروژه مالچ‌پاشی و نهال‌کاری در اراضی بیابانی و شنزارهای خوزستان در سطح ۱۱ هزار هکتار با حضور رئیس دفتر رئیس‌جمهور افتتاح شد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، با توجه به اینکه جاده‌های منطقه چزابه در میان شن‌های روان واقع شده است، طرح عملیات مالچ‌پاشی و نهال‌کاری در بیابان‌ها و شنزارهای خوزستان در سطح یک هزار هکتار انجام خواهد شد.

 

*** عملیات مالچ‌پاشی در سطح ۱۱ هزار هکتار در سال جاری

 

 

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه افتتاح این پروژه با اشاره به اینکه بخشی از مردم خوزستان به خاطر شرایط آب و هوایی با مشکل ریزگردها و گرد و غبار در رنج هستند، اظهار داشت:

سال گذشته فعالیت خوبی در خصوص عملیات مالچ‌پاشی در حدود ۱۰ هزار هکتار از اراضی آغاز گردید و این میزان با همت مسئولین به ۱۵ هزار هکتار افزایش پیدا کرد و امسال نیز برای ۱۱ هزار هکتار برنامه‌ریزی انجام شده که امیدواریم این پروژه عظیم هر چه زودتر به اتمام برسد.

 محمود واعظی همچنین به اقدامات انجام شده برای تسهیل رفت و آمد زائرین ابا عبدالله الحسین(ع)، اشاره کرد و گفت:

در این ارتباط نیز فعالیت‌های خوبی انجام شده و بلافاصله پس از پایان مراسم اربعین سال گذشته این اقدامات با برنامه‌ریزی خوبی در دو مرز شلمچه و چزابه در حال اجرا است.

وی در حاشیه افتتاح طرح مالچ‌پاشی این استان، خاطرنشان کرد: دولت وظیفه خود می‌داند که با ارائه تسهیلات به زائرین اربعین حسینی، کنگره بزرگ شیعیان در جهان هر چه باشکوه‌تر برگزار شود.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، رئیس دفتر رئیس‌جمهور افزود:

دولت و مسئولین استانی با جدیت و با همه امکانات در خدمت زوار امام حسین(ع) قرار دارند و در مقایسه با گذشته شاهد وضعیت بهتری در این زمینه هستیم و همه باید تلاش کنیم تا زائرین با امنیت،‌ رفاه و آرامش خاطر بیشتری در این مراسم معنوی شرکت کنند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی
ارسال دیدگاه