کد خبر:94847
پ
گیاه دارویی

اولین مزرعه گیاهان دارویی کرمان با روش آبیاری نوین در سیرجان

اولین مزرعه نمونه گیاهان دارویی کرمان با روش آبیاری نوین بمنظور مصرف بهینه آب و اصلاح الگوی برخی کشت گیاهان، در سیرجان افتتاح شد.

اولین مزرعه نمونه گیاهان دارویی کرمان با روش آبیاری نوین بمنظور مصرف بهینه آب و اصلاح الگوی برخی کشت گیاهان، در سیرجان افتتاح شد.

 

 

*** جایگزینی کاشت گیاهان دارویی با محصولات گندم، جو، ذرت

 

 

به گزارش خبرگزاری روستا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، در خصوص  اولین مزرعه نمونه گیاهان دارویی، اظهار داشت:

به‌منظور مصرف بهینه آب و اصلاح الگوی کشت گیاهانی مانند زرشک، زعفران و گل محمدی با مصرف آب کم  و بازده اقتصادی بالا، بتدریج جایگزین محصولات گندم، جو و ذرت  می‌شود.

 

 

*** کاشت گیاهان دارویی با مصرف کم آب وشیوه آبیاری نوین در دستور کار است

 

 

عباس سعیدی با اشاره به اعطای تسهیلات بانکی روستایی برای کاشت گیاهان دارویی، به کشاورزان، افزود: در پی مشکلات کم‌آبی در استان کاشت گیاهان با مصرف کم آب وشیوه آبیاری نوین در دستور کار است.

درمزرعه نمونه گیاهان دارویی  در سطح ۴۰ هکتار  زعفران و گل محمدی با شیوه آبیاری نوین کشت شده و امید است این روند در استان توسعه یابد.

 

 

*** ۷ تا ۱۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با تاکید بر اجرای طر‌ح‌های آبیاری نوین و تحت‌فشار، گفت:

هر کشاورز مجری طرح آبیاری نوین در هر هکتار ۷ تا ۱۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض دریافت می‌کند.

 مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی نیز با اشاره به  استقبال کشاورزان از کاشت گیاهان دارویی، بعلت ارزش اقتصادی و بهره‌وری مناسب، ادامه داد:

در سال‌های اخیر از کاشت محصولات با مصرف آب کم در کشور  به ویژه استان کرمان استقبال خوبی شده، به طوری که این استان در کاشت گل محمدی، رتبه اول کشور را دارد.

 

 

*** اعطای ۸۰ درصد وام کم‌بهره برای کاشت گیاهان دارویی

 

 

حسین زینلی افزود : علاوه بر زعفران و گل محمدی در استان کرمان، کشت زیره، آویشن شیرازی و کرمانی هم می‌تواند با استقبال کشاورزان روبرو شود.

 

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مجری طرح گیاهان دارویی، وزارت جهاد کشاورزی گفت:

در مکانیزیسیون کاشت گیاهان دارویی، تا ۸۰ درصد وام کم‌بهره برای تجهیزات جدید و پیشرفته اعطا می‌کنیم و از صادرات این گیاهان تولیدی استقبال می‌کنیم.

 

 

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری صدا و سیما
ارسال دیدگاه